מתחמי המגורים בפאבלו Taos Pueblo, במדינת ניו מקסיקו בארה"ב, עשויים מבוץ אדובה חום אדמדם והם ניבנו ב-1000-1450 לספירה, לפני כמעט 1,000 שנה, על-ידי שבט אינדיאנים, אחת הקהילות העתיקות ביותר שעדיין חיות ברציפות בארה"ב. היא אכן נחשבת למקום המיושב הכי הרבה זמן ברציפות בארצות הברית. זהו היישוב האינדיאני היחיד המוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

במקור, המבנים ניבנו ללא דלתות או חלונות והתושבים היו מטפסים במעלה סולם ארוך כדי להגיע לחדרים דרך חורים בגג.
המבנים מתוחזקים כיום על ידי התושבים, קהילה משגשגת עם משפחות שחיות מתגוררות בבתים שנבנו במקור על ידי אבותיהם לפני כ-1,000 שנה. האתר בנוי מקומפלקס רב קומות של בתים העשויים מאדובה אדום (אדמה מעורבת במים וקש).
קהילת הטאוס לא חושפת את ההיסטוריה שלה לזרים ואין להם שפה כתובה, כך שיש חסר גדול בידע עליהם ועל ההיסטוריה שלהם. עם זאת, הפואבלו פתוח לקהל ומתקיימים מספר אירועים ציבוריים במהלך השנה, שזרים מוזמנים להשתתף בהם, בכפוף לכללים שהמבקרים מתבקשים לציית להם. למשל, אסור לצלם את בני שבט ללא רשותם ולהכנס רק לחללים המסומנים בבירור כציבוריים ולא למגורים פרטיים. יש סיורים מודרכים באזור.
האזור סביב טאוס פואבלו היה ככל הנראה נתיב מסחר במשך כמעט 9,000 שנה וזה עדיין המצב היום. ליד הפואבלו נמצא טאוס פלאזה, לב הרובע ההיסטורי של טאוס. כאן תוכלו למצוא חנויות, מסעדות, גלריות ושוק איכרים, כמו גם מופעי בידור רוב ימות השנה. יש בו הרבה גלריות ומוזיאונים המציגים אמנות מקומית.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
מקומות
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
  כאשר הדיירים חוצים את הבניין מהקומה ה-6 עד ה-9, הם נטמעים בסביבה מעוצבת
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
מקומות
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
  העיצוב של המרכז משקף קשר למסורות הספרותיות והמוסיקליות של אוזבקיסטן, במיוחד במסורת המוזיקה
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
מקומות
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
סביר להניח שהאי Skyros, הגדול מבין איי ספוראדס, לא מוכר לכם, בהיותו יעד חופשה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*