תארו לעצמכם מקום, שבו בני אדם מכל הלאומים, עובדים יחד בהרמוניה, בלא הבדל של מוצא אתני או דת, צבע עור או מין, מקום שבו אין ערך לכסף מזומן והאזרחים ניזונים ממזון טרי שהם מגדלים בחוות חקלאיות. נשמע פנטסטי? אז מסתבר שיש עיר כזו בדיוק ושמה Auroville והיא מתקיימת כך בהודו, כבר יותר מחמישים שנה.

כ-10 ק”מ צפונית לעיר פונדיצ’רי שבדרום הודו, נמצאת העיר האוניברסלית הזו, בה חיה קהילה בינלאומית של אנשים מכל רחבי העולם, המוגנת על ידי אונסק”ו והם שותפים להפיכת החזון האוטופי הזה למציאות.
בשנת 1965, אישה בשם Mirra Alfassa, הפכה שממה בת 20 קמ”ר, לעיר תפעל לפי האידיאלים של הפילוסוף ההודי סרי אורובינדו, שהאמין באחדות בני האדם ושהאדם הוא ישות של מעבר לעולם אחר. “זוהי עיר אוניברסלית, שבה גברים ונשים מכל המדינות, יחיו בשלום ובהרמוניה, מעל לכל האמונות, פוליטיקה וכל הלאומים. המטרה של Auroville היא לממש אחדות אנושית”, הצהירה בטקס השקת העיר, לעיני אלפי אנשים מ-124 מדינות. היא הבטיחה גם אימוץ חדשנות וטכנולוגיה, כדי שיוכלו לקיים עצמם בצורה עצמאית.
נכון ל-2018, בעיר חיו 2,953 אנשים מ-58 מדינות. תמונות של המייסדת, שנפטרה ב-1973, נמצאים בכל פינה בעיר. העיר מוקפת יערות, במרכזה כיפת הזהב הנקראת Matrimandir, מוקפת בגנים שלווים ושבילי הליכה נינוחים. לצידה, חווה סולארית המספקת אנרגיה מהשמש. רבים מהבניינים בעיר ייחודיים ומשקפים ארכיטקטורה ניסיונית (ביניהם אייקונים של האדריכלית ההודית עטורת הפרסים Anupama Kundoo). יש בעיר גן בוטני, אזורי חקלאות ותעשייה, בנק זרעים, מפעלי ביו-גז ועוד. העיר מנהלת חיים ברי קיימא ובאמצעות חקלאות וגידול בעלי חיים, היא עצמאית בכל הקשור למזון.
בתמורה לקבלת הצרכים הבסיסיים, כל תושב מצידו מתבקש אף הוא לתרום לעיר, בעיקר בעבודה. שירותים כמו בריאות וחשמל הם בחינם ובבתי הספר מעודדים את הילדים ללמוד בקצב שלהם ולהתמקד בתשוקות האישיות שלהם ובמה שמעניין אותם. מבקרים בעיר, אשר לנים בבתי ארחה או צורכים שירותים, משלמים באמצעות Aurocard, סוג של כרטיס חיוב שפועל רק ב-Auroville ואשר משמש לצרכים היומיומיים, במקום כסף מזומן.
רבים מתושבי Auroville הם אמנים ורבים הם גם מדענים, רופאים, חקלאים ושאר תחומי העיסוק.
אורוויל אינה מושלמת והתיאור שלה כגן-עדן שמתממש, יחטא למציאות. יש בה גם מריבות בין התושבים וגם פשע. זוהי בעצם קהילה שנוסדה על ידי היפים, “ילדי הפרחים” של שנות ה-60, שחיפשו “שלום ואהבה”. חולמים לצד יוצרים, אדריכלים ואמנים, לצד כאלה שברחו ממצוקות ותחלואי העיר או חברה שלא התאימו לה וכל מי שתוהה על מקומו בעולם, יכול היה למצוא פה בית ולהמשיך את החזון האוטופי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
מקומות
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
  כאשר הדיירים חוצים את הבניין מהקומה ה-6 עד ה-9, הם נטמעים בסביבה מעוצבת
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
מקומות
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
  העיצוב של המרכז משקף קשר למסורות הספרותיות והמוסיקליות של אוזבקיסטן, במיוחד במסורת המוזיקה
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
מקומות
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
סביר להניח שהאי Skyros, הגדול מבין איי ספוראדס, לא מוכר לכם, בהיותו יעד חופשה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*