האמנות מחקה את החיים, החיים מחקים את האמנות – בעידננו בו המדיה החברתית התרחבה לה יותר מאשר אי פעם, אנו מתחילים להיווכח כיצד עוצמתה של העדשה הווירטואלית, מעצבת את הדרך בה אנו גם חווים תרבות.

אצל הקהל של היום, ההגדרה של תרבות זכתה בדמוקרטיזציה, הדיון כבר אינו על גבוה לעומת נמוך או תרבות לעומת בידור, אלא על רלוונטיות או חוסר רלוונטיות.
קחו למשל יצירות אמנות מעוררות דיון, כמו “אמריקה”, אסלת השרותים מזהב של מאוריציו קטלן. אם לא נסעת לניו יורק, למילאנו או למיאמי בכדי לראות את היצירות האלה באופן אישי, יש סיכוי טוב שהתוודעת אליהן דרך המדיה החברתית, שכן רגעי תרבות ויראליים, הפכו למציאות פוסט-מודרנית לדור של צרכני אמנות מהכורסה.

 

Kusamatrix, Yayoi Kusama

 

אפקט הקוסאמה
בגלריה Zwirner Gallery, בניו יורק (העיר הכי מצולמת באינסטגראם בעולם של שנת 2017), הקהל המתין בסבלנות בתור של למעלה משלוש שעות, בכדי לצפות בתערוכה “פסטיבל החיים” של האמנית היפנית אדומת השיער Yayoi Kusama, סוג של קלידוסקופ צבעוני ואמנותי, עם נוכחות חזקה ברשתות החברתית. זו תרמה ל-1,800 מבקרים בתערוכה ביום וכ-60,000 מבקרים עד שהסתיימה. האפקט של קוסאמה נמשך מספר שנים ומוזיאונים ברחבי העולם מכרו כרטיסים לתערוכות חודשים מראש.
כמו יצירותיה של קוסאמה, יצירותיהם של אמנים רבים המפורסמים באינסטגרם, נוטים לחלוק כמה תכונות: הן מאוד אימריסיביות, מעט פנטסטיות ואסקפיסטיות, מעוררות את רצון הצופים להיות רלוונטיים מבחינה תרבותית.

 

Zwirner Gallery

 

 

 

 

 

חוויית המוזיאון
נוכח המשיכה הבלתי נמנעת של חווית המדיה החברתית, מוסדות האמנות של ניו יורק עשו אצלם שינויים משמעותיים בעשור האחרון.
המוזיאון לאמנויות ועיצוב, עירב את חוש הריח עבור הצופים, במופע אינטראקטיבי על עיצוב בושם. מוזיאונים ממזגים סוגי חוויות, החל מאלמנטים תיאטרליים ועד לאלמנטים שובבים. החשיבה המרכזית היא, איך לגרום לאנשים לשתף את החוויה במדיה החברתית.
מוזיאון הגלידה, שבו הנושא היחיד הוא פשוט גלידה והסלפי של המבקרים איתה, הפך לקניון של מדיה חברתית טהורה, עם מכירה של עשרות אלפי כרטיסים במיקומי המוזיאון בניו יורק, בסן פרנסיסקו ובלוס אנג’לס.

 

מוזיאון הגלידה

 

 

כיום, האינסטגרם הוא הערוץ החדש, כלי התקשורת הגדול ביותר בעולם האומנות. המידיות של חדשות באינטרנט ובמדיה חברתית, הביאה לקיום אירוע אמנות גדול בלוס אנג’לס, Refinery 29, המערב את הקהל ב-selfie. האירוע זכה להצלחה רבה. 29 חדרי הגלריה אירחו 20,000 מבקרים ויצרו 310 מיליון אינטראקציות חברתיות של תוכן, תוך שלושה ימים.

 

Refinery29’s 29 Rooms installation, Los Angeles, December 2017

 

Refinery 29’s 29 Rooms installation, December 2017. Credit: Jake Michaels

 

Refinery 29’s 29 Rooms installation, December 2017. Credit: Jake Michaels

 

Refinery 29’s 29 Rooms installation, December 2017. Credit: Jake Michaels

 

 

 

 

 

קראו עוד אצלנו:

מוזיאון הגלידה

מוזיאון חדש לסלפי

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
הסיפור האמיתי: Martha Gellhorn, האישה היחידה שנחתה בחוף נורמנדי ביום ה-D-Day
תרבות
הסיפור האמיתי: Martha Gellhorn, האישה היחידה שנחתה בחוף נורמנדי ביום ה-D-Day
  אחת העיתונאיות שזעמו על האיסור, הייתה מרתה אליס גלהורן Martha Ellis Gellhorn, כתבת
אקטיביזם פמיניסטי, כסף וסקנדלים, אצל המועמדת הראשונה לנשיאות
תרבות
אקטיביזם פמיניסטי, כסף וסקנדלים, אצל המועמדת הראשונה לנשיאות
  ילדותה של Victoria Woodhull (1838-1927 Victoria Claflin) הייתה סוערת: היא לא השלימה לימודים
אמהות ההמצאה: 9 המצאות שאולי לא ידעת שהומצאו על ידי נשים
תרבות
אמהות ההמצאה: 9 המצאות שאולי לא ידעת שהומצאו על ידי נשים
  1. שקיות נייר – Paper Bags מעדיפים שקיות נייר על שקיות ניילון? תודו

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*