תופעת "כפילים אנושיים doppelgängers", מתייחסת לבני אדם שאין ביניהם שום קשר משפחתי והם אף חיים במקומות מרוחקים זה מזה על פני כדור הארץ, אך חולקים מאפיינים פיזיים כל כך דומים, שבקלות אפשר לטעות שהם תאומים, או לפחות אחים. מחקר חדש מוצא קווי דמיון גנטיים ואורח חיים בין זוגות לא קשורים שהם "תאומים וירטואליים".

מחקר חדש שפורסם בכתב העת Cell Reports, מצביע על כך שלדופלגנגים יש יותר משותף ממה שנראה לעין – הם חולקים את אותם גנים, תכונות אופי ואפילו אורח חיים.
זה אולי נראה ברור שלאנשים עם תווי פנים דומים, יהיה גם חלק מאותו DNA, אבל בעבר אף אחד לא הוכיח זאת מדעית, עד עכשיו. הודות לאינטרנט, כיום קל יותר מתמיד לחוקרים לאתר ולחקור דופלגנגים.
מאז 1999, המדענים משתפים לאורך השנים פעולה עם הצלם הקנדי François Brunelle, המסייר ברחבי העולם ומצלם דיוקנאות אינטימיים של זרים שנראים כמעט זהים זה לזה, בפרויקט שהוא מכנה “I’m not a look-alike!”. החוקרים ביקשו מ-32 צמדים מהמצולמים של ברונל, לענות על שאלות לגבי אורחות חייהם ולקחו דגימות של ה-DNA שלהם. באמצעות תוכנת זיהוי פנים, המדענים ניתחו צילומי ראש שלהם וחישבו וכימתו קווי דמיון בין פרצופיהם. התוצאות תאמו לאלו של תאומים זהים. בדיקת ה-DNA של המשתתפים, גילתה שרובם חלקו וריאציות גנטיות זהות, שיצרו מהם “תאומים וירטואליים”.
מבחינת אורחות חייהם, הן ניחנו במאפיינים משותפים, כמו משקלם, גובהם, היסטוריית העישון ורמת ההשכלה שלהם.

 


לכל הכתבות בקטגוריית תרבות
+כתבות מומלצות
השחרור והתחייה של הנשים הבוליביאניות, ה- Cholitas
תרבות
השחרור והתחייה של הנשים הבוליביאניות, ה- Cholitas
  למרות שהאפלייה שלהן המשיכה עוד מאז הכיבוש הספרדי, מאות שנים, הן נלחמו על
איצ’יגו איצ’י היפני, מלמד להוקיר כל רגע בחיים
תרבות
איצ’יגו איצ’י היפני, מלמד להוקיר כל רגע בחיים
  התפישה הזו מאפשרת לנו להוקיר את הזמן שלנו ביחד ולא לקחת אותו כמובן
הטרנד האגואיסטי של לא לשים זין
תרבות
הטרנד האגואיסטי של לא לשים זין
  זמן קצר לאחר שעזבה את עבודתה המצליחה כעורכת ספרים, קיבלה Knight השראה לכתוב

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*