המותג היפני סוני מציג כיצד הטכנולוגיה משפיעה על החוויה האנושית ואיך זה יכול להשתלב בחיי היומיום שלנו. הפעם, סוני מתמודדת עם שאלות גדולות אשר בתוך היקום המורכב של הרובוטיקה והאינטליגנציה המלאכותית.
בשנת 1961, המעצבים של סוני החלו במגמה לשזור חוויות רגשיות לתוך עיצובים חדשניים. ב-1999, סוני פיתחה את הרובוט הראשון המיועד לבידור שלה, AIBO והיא עושה כעת קאמבק. לאחר שנים של מחקר נרחב בנושא AI, אייבו התפתח לישות רגשית, גרסה חכמה יותר של המקור. aibo מעשיר את חיי האדם והידע הזה מתעורר לחיים בתערוכת ‘affinity in autonomy’ במהלך שבוע העיצוב במילאנו. תערוכה הבוחנת את היחסים בין בני אדם ורובוטיקה והיכולת של הרובוטיקה להעשיר את חייהם של בני אדם.
בתערוכה ב-Spazio Zegna בטורטונה, המבקרים יכולים ליצור “מערכת יחסים חדשה עם רובוטיקה”. מדובר באינטראקציה מגוונת. הרובוט יזהה את התנועות שלך, יגיב על הרגשות שלך ואז יחפש תשובות עבורך.
בעידן של פוביות מהטכנולוגיה, סוני נמצאת בחוד החנית של חברות המבקשות להרגיע את החרדות הדיגיטליות שלנו.
“אנו מאמינים שלרובוטיקה יהיה תפקיד אינטגרלי משמעותי בחיינו, בחברה ובתשתיות בשנים הקרובות, באמצעות אינטראקציה זו בתערוכה, אנו מאפשרים למבקרים לקחת צעד קדימה ולהציץ אל העתיד”, אמורים בסוני ” זה גם נותן לנו מבט ותחושה טובה של התגובות של אנשים לרובוטיקה, לקחים שבוודאי נדע ליישם בטכנולוגיות הבאות שלנו. ביפן יש תפיסה תרבותית אוהדת לרובוטיקה, כמשהו שימושי, אפילו הרואי. אנו מבינים שיש מקומות בעולם שבהם הרובוטיקה נתפסת כאיום. אנחנו שואפים להציג את הצד החיובי של הקשר הזה בין האדם לרובוט”.
affinity in autonomy, sony
address: spazio zegna, via savona, 56/A, milan
dates: 9 – 14 april, 2019