בכל אביב, איי פארו סוגרים את האתרים הפופולאריים בפני תיירים והכניסה אליהם מותרת רק למתנדבים נבחרים, העוסקים בתחזוקה. אלפי מתנדבים מגישים מועמדות לתיירות ההתנדבותית וכמה עשרות בודדים מתקבלים.

באיי פארו יש יותר כבשים (70,000) מאנשים (54,000). אבל בשנת 2023, כ-130,000 תיירים זרים, ביקרו בארכיפלג הנורדי בן ה-18 איים געשיים, בין איסלנד וסקוטלנד, אזור הנהנה משלטון עצמי תחת כנפיה של ממלכת דנמרק.
אוכלוסיית התיירים הגדולה יותר מאשר אוכלוסיית כבשים, יצרה בעית “תיירות יתר”, בסביבה הטבעית השברירית. כמו ונציה ואמסטרדם, איי פארו יתחילו לגבות מסי תיירות באוקטובר 2025, שישמשו למימון קרן לשימור טבע, תחזוקה וכן יוזמות תיירות מקומיות. יחד עם זאת, ממשלת פארו נקטה בגישה לא שגרתית יותר והכריזה על גיוס “תיירות התנדבותית”. המשמעות היא, סגירת אתרים פופולריים לשימוש כמה עשרות מתנדבים בינלאומיים, העוסקים בפרויקטי תשתית שונים ברחבי האיים, כמו בניית שבילים והתקנת שלטים, בתמורה לחדר ופנסיון חינם.
התכנית לתיירות התנדבותית הושקה ב-2019, 409 מתנדבים מ-40 מדינות השלימו כ-50 פרויקטים על פני 10 איים. עם יותר מ-23,800 מועמדים במהלך חמש השנים האחרונות, לתוכנית שיעור קבלה של כ-1.7 אחוזים – מה שהופך את פרויקט ההתנדבות הזה לקשה יותר להיכנס לפרויקט מאשר לאוניברסיטת עלית.
בינואר האחרון, 5,945 מתנדבים שאפתנים מ-96 מדינות, הגישו בקשה ל-80 המועמדים הזמינים, בפרויקט 2024, באתר האינטרנט Visit Islands. המתנדבים חייבים להיות בני 18 לפחות ולא צריכים כישורים מיוחדים. השהות בפנסיון לארבעה לילות, היא חינם, אבל המתנדבים חייבים לשלם עבור הטיסות שלהם לאיי פארו וחזרה.

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
הצמד שבונה בקתות נופש בטבע
מקומות
הצמד שבונה בקתות נופש בטבע
                           
המונוליט הוולקני Pico Cão Grande באפריקה
מקומות
המונוליט הוולקני Pico Cão Grande באפריקה
 
הבית שצמח לגובה של 56 מטר: Goose Creek Tower Home
מקומות
הבית שצמח לגובה של 56 מטר: Goose Creek Tower Home
  בבית התמיר ומתנשא זה, דר עורך הדין פיליפ ויידנר Philip Weidner, שאמר שהוא

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*