משרד החוץ של איראן, זימן את שגריר אוסטרליה לנזיפה אישית חמורה ולמתן הסבר על פוסט במדיה החברתית, בעמוד האינסטגרם הרשמי של השגרירות, שחגג את יום ה-Wear it Purple Day. יום זה הוא פרי יוזמה אוסטרלית, התומכת בלהט"ב צעירים ומתקיים מדי שנה ב-30 באוגוסט.

 

בפוסט שכל כך הרגיז את טהראן, ניתן היה לראות את שגריר אוסטרליה באיראן, איאן מק’קונוויל, בעניבת פרפר סגולה, לופת צרור של פרחים סגולים, בזמן שצוות השגרירות נהנה מקאפקייקס ורודים. הפוסט, הן באנגלית והן בשפה הפרסית, דיבר על עתיד מכיל יותר: “היום ובכל יום, אנו מחויבים ליצור סביבה תומכת, שבה כולם, במיוחד להט”ב צעירים יכולים להרגיש גאים ולהיות עצמם”. הפוסט לא הזכיר את איראן ולו במילה אחת.
סוכנות הידיעות האיראנית Mehr, ציטטה את משרד החוץ האיראני ה”מגנה בחריפות” את שגרירות אוסטרליה “פרסום תוכן כזה נוגד את הנורמות המקובלות. התוכן שמפרסמת שגרירות אוסטרליה מעליב ומנוגד למסורת, למנהגים ולתרבות האיראנית והאסלאמית”.
איראן היא אחת המדינות המדכאות ביותר בעולם של להט”ב. לא רק שהומוסקסואליות אינה חוקית בה וגוררת עונש מוות עבור גברים, איראן היא גם המדינה היחידה בעולם שבאמת מיישמת את העונש הזה. גם לסביות יכולות להענש ב-100 מלקות או עונש מוות. הומוסקסואלים רבים באיראן עוברים ניתוח לשינוי מין כדי להימנע ממעצר, רצח או הוצאה להורג, בשל מיניותם.
טהראן דחתה את הביקורת המערבית כלפיה, כחסרת בסיס והבנה של חוקיה האיסלאמיים “פגמים מוסריים של עידן הבורות קיימים כיום בעולם המערבי, בצורה נרחבת ביותר. החיים בציוויליזציה המערבית, מבוססים על חמדנות וכסף הוא הבסיס של כל הערכים המערביים”, הגיב חמינאי.
סביר להניח ששגרירות אוסטרליה בטהרן הייתה מודעת היטב לדיכוי הומוסקסואליות באיראן ולכן נראה שהפוסט תמך באופן מרומז בקהילת הלהט”ב במדינה.
בתגובות לפוסט, היו אזרחים איראנים שהגיבו כי על אוסטרליה “להתנצל בפני האומה הגדולה של איראן”, לעומתם, שגרירות גרמניה הגיבה לפוסט האוסטרלי, בשלושה לבבות אהבה סגולים.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
איים סודיים ונסתרים באירופה
מקומות
איים סודיים ונסתרים באירופה
  האי Ischia, המסתתר בין קאפרי לסיציליה לא הרבה מטיילים נותנים דעתם לאיים האיטלקיים,
מרכז בילוי דינמי ומרהיב במצרים
מקומות
מרכז בילוי דינמי ומרהיב במצרים
הקונצפט העיצובי מאחורי תכנון האתר הוא ‘מפץ גדול’, המסמל חיוניות ונעורים, באמצעות צבעים מרהיבים,
נופש כפרי ב-Borgo איטלקי
מקומות
נופש כפרי ב-Borgo איטלקי
  תנופת שיקום כפרים איטלקיים נטושים והפיכתם למקומות נופש, החלה לפני כ-30 שנה, כאשר

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*