עוצר נשימה, הן בנופים הסוחפים שהוא שוחה בהם על פני הרמה הטיבטית והן כפלא של הנדסת אנוש. בנסיעה בין העיר הסינית שינינג שבמחוז צ'ינגהאי, לבין להסה, באזור האוטונומי של טיבט, המסלול חוצה אזור שנקרא "גג העולם". הרוב המכריע של הקו הוא מעל 4,000 מטר גובה.

הרכבת עוברת גם את המנהרה הגבוהה בעולם (מנהרת Fenghuoshan) ותחנת הרכבת הגבוהה בעולם (תחנת טאנגולה).
יופיו של הנוף מודגש על ידי “רציפים נופיים”, שבהם הרכבות עוצרות לזמן קצר יותר, ומאפשרות לנוסעים לרדת ולהתבונן בנוף.
כמה מהמקומות הציוריים ביותר לאורך המסע כוללים את ערבת צ’יאנגטאנג, מדבר גובי, שמורת הטבע Kekexili (הבית של האנטילופה הטיבטית המפורסמת), אגם צ’ינגהאי וגשר המלח הלבן של קארהאן.
מעבר לכך שהוא יפהפה, המסלול משרת גם מטרה מעשית מאוד: הוא מקשר את האזור המבודד היסטורית של טיבט, עם תנאי מזג האוויר הקשים ביותר על פני כדור הארץ, לסין העירונית. בעוד שהרכבת צ’ינגהאי-טיבט נחשבת לקו הרכבת הגבוה ביותר, תשתית הרכבת של סין מאפשרת לנוסעים לבצע נסיעות בודדות מטיבט לערים גדולות כולל בייג’ינג ושנגחאי. עם זאת, זה ייקח לך זמן. נסיעה כוללת משנחאי ללהסה תימשך 46 שעות ו-44 דקות.
בניית המסילה עלתה 4.7 מיליארד דולר והייתה מורכבת מאתגרים הנדסיים רבים ושונים – במיוחד, האטמוספירה, החמצן, הטמפרטורה והשטח הקשו על העבודה. לאורך המסלול הוקמו עשרות מתקנים רפואיים ונבנו תחנות לייצור חמצן כדי לסייע בטיפול במחלת גבהים. כשהרכבת פועלת, כל מושב מצויד בחמצן, ועל כל רכבת נוסעים שעושה את הנסיעה נמצא רופא.
ממשלת סין אישרה עתה 2.23 מיליארד דולר לחשמול הרכבות.

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית מקומות
+כתבות מומלצות
שבט “אנשי הפרחים” בערב הסעודית
מקומות
שבט “אנשי הפרחים” בערב הסעודית
  הפרחים יכולים להיות ציפורני חתול, בזיליקום, יסמין, עשבי תיבול וחילבה, בהם הם רואים
מפגשים: bite – רשת נשית כסוכנת שינוי חברתי
מקומות
מפגשים: bite – רשת נשית כסוכנת שינוי חברתי
  באירוע ישתתפו גם תמר ארזי בפרפורמנס-משך שהוא ניסוי ביצירה, ויוצגו פרינטים והדפסים של
בודהיסטים, נוצרים ומוסלמים, מתפללים ביחד בפסגת המגדל הזה
מקומות
בודהיסטים, נוצרים ומוסלמים, מתפללים ביחד בפסגת המגדל הזה
  המגדל בפאתי העיר Gampola, הוא אחד מציוני הדרך הייחודיים בסרי לנקה. זה מקום

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*