בשנת 1798 ניגנה תזמורת הקונסרבטוריון למוזיקה בפריז, בקרבה לפילים בתהלוכת רחוב והתגלה כי הפילים הגיבו למוזיקה שניגנה התזמורת והתנועעו בקצב. מאז, לא מעט מחקרים הראו שפילים ניחנים באוזן מוזיקלית ומושפעים ממוזיקה. בהמלצת אוניברסיטת קווינס בבלפסט, למשל, עובדי גן החיות המקומי, נוהגים להשמיע לפילים כאשר הם חסרי מנוחה, את אלגר, בטהובן ופוצ'יני ומסתבר שזה מרגיע אותם ואולי אף מפיג שאת שעמומם.

הפסנתרן הבריטי Paul Barton, מאס בקהל המכופתר והדשן שפקד את הקונצרטים שלו והחליט לתרום את כשרונו המוזיקלי, לקהל מאזינים ראוי יותר: לפילים שחיים בחוות Elephants World, על גדות נהר קוואי, מחוץ לעיר קנצ’נבורי שבמערב תאילנד. אלה למעלה מ-30 פילים שחולצו מהתעללות, אם זה במופעי שעשוע לתיירים או בסיוע לתעשיות כמו כריתת עצים. בחווה מעניקים להם את ההזדמנות לחיות את שארית חייהם בשלום ובביטחון. “הפילים האלה עבדו למען בני אדם כל חייהם ורבים מהם עיוורים או נכים בגלל יחס כפוי טובה ואכזרי, אז רציתי לעשות את המאמץ ולגמול להם במשהו טוב”, אמר הפסנתרן לעיתון “גרדיאן”.
כעת ברטון גר בתאילנד ומנגן בפסנתר (שהביא במבצע לוגיסטי מורכב, לגדות הנהר) לפילים ב-Elephants World וגם לקרוב ל-700 אלף מנויים לערוץ היוטיוב שלו, שנוהגים לצפות בפסנתרן מנגן מוזיקה קלאסית לענקים האנינים. בסרטון נוגע ללב, שהוא גם הסרטון הנצפה ביותר שלו, שזכה ל-11 מיליון צפיות, הוא מנגן בפני פיל עיוור בן 80, בשם אמפאן, שמאזין בשלווה ל-“Clair de Lune” של דביסי.
“פילים כמעט תמיד רעבים, כשנותנים להם אוכל, הם לא יפסיקו לאכול”, מספר הפסנתרן “אבל ברגע שהתחלתי לנגן, הפילים, חלקם עיוורים וחלקם נכים, הפסיקו לאכול והקשיב לי. הבנתי שהפילים האלה הלכודים בעולם של חושך, אוהבים מוזיקה”.
למרות זאת, ארגון הצלה של פילים, פרסם טענה כי מדובר בתעלול מסחרי דוחה ומעל לכל, התעללות בפילים, שכן, למרות שהדבר נשמר ולא ניראה בווידאו, כופים עליהם להוות קהל לפסנתרן, באותם אמצעים שגרומים להם לציית בקרקסים – נעיצת מכשירים חדים בחלקים רגישים בגופם. הארגון טוען כי מייסד Elephant Stay לוקח חלק פעיל בסחר הבינלאומי בפילים, חלקו לא חוקי. מה שעומד מאחורי הסרטונים, טוען הארגון, הוא יצירת רווח כספי ותדמיתי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
מקומות
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
המעצבת שמצליחה בכל פעם להרחיב את גבולות הדימיון ולהגיע לשיא עיצובי חדש, עובדת לרוב
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
מקומות
חריץ סדוק מעוצב בחזית בניין חדש של MAD
  כאשר הדיירים חוצים את הבניין מהקומה ה-6 עד ה-9, הם נטמעים בסביבה מעוצבת
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
מקומות
זאהא חדיד מתכננים ציון דרך תרבותי בניו טשקנט, אוזבקיסטן
  העיצוב של המרכז משקף קשר למסורות הספרותיות והמוסיקליות של אוזבקיסטן, במיוחד במסורת המוזיקה

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*