ארכיפלג נידח ולא מאולף, טובל במי תכלת של משולש אלמוגים, כולו הוד ויופי טבעי לא נגוע ומגוון ביולוגי ימי שאין שני לו. פנינה בתולית, בה ג'ונגלים שופעים פוגשים שוניות אלמוגים ומסורות עתיקות משגשגות בהרמוניה עם קצב האוקיינוס.

 

הוא ממוקם בקצה הצפון-מערבי של פפואה, אינדונזיה, Raja Ampat מקיף למעלה מ-1,500 איים קטנים ומיוערים, הפזורים על פני מימי האוקיינוס ​​השקט. פירוש שמו “ארבעה מלכים” באינדונזית, אלה ארבעת האיים המרכזיים והמלכותיים – Waigeo, Misool, Salawati, Batanta – השולטים על ממלכת המים הזו.
מתחת לפני הים הקריסטלי שלה, שוכנת ארץ פלאות קליידוסקופית שופעת חיים. מגני אלמוגים רוחשים ועד לצבי ים חמקמקים וקרני מנטה מלכותיות, זהו עולם תת ימי של מגוון מינים שאין שני לו.

 

 

 

בתוך הפאר הטבעי הזה, מצוי עושר תרבותי, פסיפס תרבויות ומסורות. קהילות ילידים, כמו האסמט והביאק, אכלסו את האיים הללו במשך מאות שנים, תוך שימור מנהגים וטקסים עתיקי יומין שעברו בדורות. למבקרים בראג’ה אמפט יש הזדמנות להתוודע התרבות הפפואית, החל מגילופי עץ עתירי דימויים ועד לריקודים מסורתיים מהפנטים.
צוללנים ימצאו באתרי צלילה איקוניים כמו Cape Kri, גני אלמוגים, להקות דגי טכניקולור, כרישי שונית חינניים ואת סוס הים הפיגמי החמקמק.
המטיילים ביבשה, יתורו אחר אוצרות חבויים במעמקי ג’ונגלים המוריקים וצוקי אבן הגיר הנישאים, בין יערות גשם שופעי חיות בר אקזוטיות, מיני ציפורים נדירות כמו ציפור גן העדן של ווילסון וציפור גן העדן האדומה. נשימתם תיעצר מול נופים פנורמיים הנשקפים מנקודות תצפית כמו פיאנמו, שבה פסגות אזמרגד מתנשאות מתוך מימי הספיר, בתצוגה עוצרת נשימה של פאר טבעי.
הזמן הטוב ביותר להנות מכל הטוב הזה, הוא במהלך העונה היבשה, מאוקטובר עד אפריל. טסים לסורונג ומשם שטים במעבורת או סירת מנוע מהירה, לאיים שונים בתוך ראג’ה אמפט – מג’קרטה, טסים לסורונג (4 שעות ו-5 דקות). מסורונג, קחו מונית לנמל (15 דקות) ומשם את המעבורת של Bahari Express ל-Waisai, שנמצאת על האי Waigeo. המעבורת המהירה אורכת שעתיים.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
נסגר בית הכנסת העתיק ביותר בפלורידה, שנבחר כאחד המבנים הבולטים
מקומות
נסגר בית הכנסת העתיק ביותר בפלורידה, שנבחר כאחד המבנים הבולטים
  המבנה מואר בגופי תאורה מנחושת, הנושאים, כמו המבנה, את חתימתו של האדריכל Kenneth
העיירה בפלורידה, שנבנתה בהשראת אלף לילה ולילה
מקומות
העיירה בפלורידה, שנבנתה בהשראת אלף לילה ולילה
    במהלך שנות ה-20, מיאמי הפכה לגן עדן למבלים ושוחרי אטרקציות, כמו גם
הבית בסידני עלי: האם על עירייה להרוס מבנה לא חוקי, שהפך לאטרקציה אמנותית?
מקומות
הבית בסידני עלי: האם על עירייה להרוס מבנה לא חוקי, שהפך לאטרקציה אמנותית?
    עשרות רבות של מתחמים שכאלה, הוקמו לאורך השנים, במקומות רבים בעולם (ביניהם

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*