חיית היבשה החיה המבוגרת ביותר בעולם, צב הענק ג'ונתן, המתגורר באיי סיישל, חגג השבוע את יום הולדתו ה-191.

Jonathan נולד בדצמבר 1832, לפני המצאת הטלפון, הנורה או בול הדואר. יחד איתו באותה שנה, נולדו הצייר הצרפתי אדוארד מאנה והאדריכל גוסטב אייפל, שיתכנן מגדל על שמו בפאריס. סנט הלנה, האי הגעשי הקטן באוקיינוס האטלנטי, ידוע כתחנה האחרונה בחייו של נפוליאון בונפרטה, שמת שם בגלות לאחר תבוסתו בקרב ווטרלו. אבל על זה יאמר ג’ונתן “זה היה (11 שנה) לפני שנולדתי”.
לצבי ענק של איי סיישל (Aldabrachelys gigantea hololissa), תוחלת חיים ממוצעת של 150 שנה. למרות גילו המתקדם, הווטרינר הוותיק שלו ג’ו הולינס אמר, לאחר שהצב שלו זכה בשיא גינס, שלא ניכרים בו שום סימני זיקנה. ג’ונתן נחשב לסלבריטי מקומי, הוא מופיע על כמה ממטבעות האי, מתגורר על המדשאות המטופחות של אחוזת מעונו הרשמי של המושל, עם עוד שלושה צבים חברים.
מבניהם, פרדריקה, הגיעה לאי ב-1991, ג’ונתן, שכאמור עוד כוחו במותניו, מיהר לחזר אחר החברה הצעירה והשניים פיתחו מערכת יחסים אינטימית. לבני הזוג לא נולדו צאצאים והסיבה לכך התבררה רק בשנת 2017, לאחר בדיקה מדוקדקת שבעקבותיה קבע הווטרינר שפרדריקה היא כנראה צב זכר. כך ג’ונתן ממשיך לחיות כעת באושר עם הצב פרדריק, זהו שמו כעת לאחר חשיפת הווטרינר.
“למרות גילו, ג’ונתן ניחן בתאבון מיני ורואים אותו לעתים קרובות מזדווג עם כל שלושת הצבים”, אומר הווטרינר “בעלי חיים לרוב אינם רגישים במיוחד למגדר.”
דווקא נושא המגדר, מאיים כיום על המשך קיומם של צבי הענק של סיישל, מהם נותרו רק 37 צבים בוגרים – ומתוכם רק נקבה אחת לרבייה.
עם זאת, לאורך חייו של ג’ונתן באו והלכו אימפריות וממלכות, מלכים ומלכות, מלחמות עולם, מגפות ורעב, ג’ונתן ממשיך את חייו בשלווה, לא מודע לחלוטין לחלוף הזמן. אולי זו הסיבה לאריכות ימיו.

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
השראה
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
המעצבת שמצליחה בכל פעם להרחיב את גבולות הדימיון ולהגיע לשיא עיצובי חדש, עובדת לרוב
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
השראה
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
סביר להניח שהאי Skyros, הגדול מבין איי ספוראדס, לא מוכר לכם, בהיותו יעד חופשה
הארמון של המרקיז: Palazzo dello Spagnolo בנאפולי
השראה
הארמון של המרקיז: Palazzo dello Spagnolo בנאפולי
  הארמון נבנה בשנת 1738, בהזמנת המרקיז של פופאנו, Nicola Moscati על ידי האדריכל

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*