מדענים עומלים קשה בשיקום אדמה באפריקה, שבעבר הייתה עשירה במגוון ביולוגי וצמחייה. 11 מדינות באזור סהל-סהרה - ג'יבוטי, אריתריאה, אתיופיה, סודן, צ'אד, ניז'ר, ניגריה, מאלי, בורקינה פאסו, מאוריטניה וסנגל - התאגדו כדי להילחם בהידרדרות הקרקע ולהחיות את הצמחיה המקומית. יוזמת The Great Green Wall of Africa, באה להילחם במדבור ברחבי אזור הסאהל Sahel, על ידי נטיעת חומה של 7,650 ק"מ של עצים, מסנגל ועד ג'יבוטי. במהלך חמש השנים האחרונות, הפרויקט הזה לא רק עזר לייצוב הקרקע ולשיפור איכות האוויר והמים, אלא גם סיפק מזון, מקומות עבודה ועתיד למיליוני אנשים. עדות למה שניתן להשיג באמצעות שיתוף פעולה בינלאומי ומאמץ קהילתי.

האזור כולו יורכב מ”פסיפס של נופים”, המגדיל את המגוון הביולוגי ושומר על הצמחייה המקומית כחלק מקרקע חקלאית. כך למשל, יותר מ-50,000 דונם של עצים נשתלו בסנגל. חלק מהעצים נושאי פרי והם יסייעו להילחם בתת-תזונה באזור הפנים הכפרי של המדינה. דרמטית עוד יותר היא ההשפעה החברתית הפוטנציאלית של הפרויקט. ההזדמנויות הכלכליות במאלי עשויים לסייע בבלימת הטרור במדינה, שבה הרעב והעוני יצרו הקצנה פוליטית ודתית.
תקציב הפרויקט בסך 2 מיליארד דולר,  בא ממימון משותף של הבנק העולמי ושותפויות בטיפוח האיחוד האפריקאי.
ישראל מסייעת באופן פעיל בפרויקט זה, באמצעות חברות התורמות טכנולוגיה חדשנית. פאטימה טיראפ, יועצת נשיא צ’אד, הגיעה לישראל לראשונה במרץ 2023, כחלק ממשלחת אפריקאית בת 11 מדינות, שלמדה על טכנולוגיות חקלאיות ובעיקר השקיה מדויקת. הביקור התאפשר ביוזמת DeserTech Climate Technologies Community מבאר שבע, יוזמה ישראלית חדשה התומכת בחומה הירוקה הגדולה. הסוכנות הישראלית לשיתוף פעולה לפיתוח בינלאומי, חולקת המצאות, טכנולוגיות, שיטות עבודה וחידושים ישראליים, עם 43 מדינות אפריקאיות ושולחת סיוע במצבי חירום לאחרות, שעדיין אין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
ב-DeserTech אומרים כי שיתוף פעולה זה יועיל לישראל כמו גם ל-11 מדינות אפריקה המשתתפות. “על ידי הקמת מרכז עולמי לטכנולוגיה מדברית בנגב ושימוש בו כמעבדה חיה למדע וטכנולוגיה, אנו רוצים לצבור ידע ולהוות מנוע צמיחה לאזור הנגב. זה מודל כלכלי לפיתוח”, הם אומרים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
הצמד שבונה בקתות נופש בטבע
השראה
הצמד שבונה בקתות נופש בטבע
                           
הבית שלא מפסיק לצמוח לגובה
השראה
הבית שלא מפסיק לצמוח לגובה
  בבית התמיר ומתנשא זה, דר עורך הדין פיליפ ויידנר Philip Weidner, שאמר שהוא
1.5 מיליון מתנדבים, שברו שיא גינס בנטיעת 66 מיליון עצים – ביום אחד, בהודו
השראה
1.5 מיליון מתנדבים, שברו שיא גינס בנטיעת 66 מיליון עצים – ביום אחד, בהודו
ממשלת הודו השיקה קמפיין למען ייעור מחדש והפחתת הזיהום הסביבתי ושברה מספר שיאים בשתילת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*