על פי "הרשימה האדומה" של האיגוד הבינלאומי לשימור הטבע (IUCN), 777 בעלי חיים נכחדו מאז תחילת העידן המודרני, בשנת 1500. לעומתו, מחקר של אוניברסיטת הוואי מעריך כי 150,000 עד 260,000 מכל המינים הידועים נכחדו מאז 1500. חלקן התרחשו מסיבות טבעיות, אבל החוקרים מראים כי לאנושות בהחלט הייתה השפעה על כך.

 

למדענים אין מידע מדוייק, כמה מיני בעלי חיים נכחדו ובכלל זה, בהשפעת בני האדם. “הרשימה האדומה” מתחילה רק בשנת 1500, שכן רק אז החלו מדענים ומוסדות אקדמיים, לתעד היעלמות של בעלי חיים מעל פני כדור הארץ. אפילו כיום, עם טכנולוגיה חדישה ומחקרים ביולוגיים יסודיים, עדיין קשה לכמת כמה מינים נכחדו במאות השנים האחרונות. הרשימה גם מתייחסת לכ-5% מהמינים הידועים, כך שבוודאי נכחדו בעלי חיים רבים, מבלי שאף אחד ישים לכך לב. כך למשל לגבי קבוצה בולטת כמו יונקים (כמו ממותה) וציפורים, לעומת חרקים, אשר להם יותר מינים מכל קבוצת בעלי חיים אחרת. בנוסף, מיני בעלי חיים חדשים מתגלים מעת לעת. כך למשל, ב-1980 נתגלו ביערות הטרופיים של פנמה, על 19 עצים בלבד, 80% מ-1,200 מיני חיפושיות שהתגלו ולא היו ידועים למדע בעבר. מסתבר, שלמדענים יש מידע טוב יותר של כמה כוכבים יש בגלקסיה, מאשר כמה מינים יש על כדור הארץ.
בשנת 2022, פרסמה אוניברסיטת הוואי מחקר בנושא, ששיער כי 150,000 עד 260,000 מכל המינים הידועים, נכחדו מאז 1500. אחד החוקרים העריך כי 100,000 מתוך כ-2 מיליון המינים הידועים נכחדו במהלך 500 השנים האחרונות.
הרשימה האדומה” מזהירה כי 45,300 מיני בעלי חיים עומדים כיום בסכנת הכחדה, המהווים כ-שליש – 28%, מכלל מיני בעלי החיים הידועים לנו. על פי הנתונים, נראה שמין בודד אחד של בעלי חיים אחראי כמעט במלואו לשיעור הגבוה של ההכחדה הלא טבעית – אנחנו.
מקור: Live Science.

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
מרכז בילוי דינמי ומרהיב במצרים
השראה
מרכז בילוי דינמי ומרהיב במצרים
הקונצפט העיצובי מאחורי תכנון האתר הוא ‘מפץ גדול’, המסמל חיוניות ונעורים, באמצעות צבעים מרהיבים,
נופש כפרי ב-Borgo איטלקי
השראה
נופש כפרי ב-Borgo איטלקי
  תנופת שיקום כפרים איטלקיים נטושים והפיכתם למקומות נופש, החלה לפני כ-30 שנה, כאשר
בקתת נופש מפלדה, מעוררת ויכוח על הדולומיטים
השראה
בקתת נופש מפלדה, מעוררת ויכוח על הדולומיטים
  ביקתת הפלדה ניצבת בגובה של 2,734 מטר, בשיא השני בגובהו של רכס ההרים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*