עץ שהוא סוג דקל בשם Socratea Exorrhiza, הוא אולי העץ הנייד היחיד על הפלנטה הזו. זה אולי מתרחש באגדות ילדים או ספרים של טולקין כמו "שר הטבעות" ואמנם העץ הזה אינו נלחם בדמויות מצוירות, אבל מערכת השורשים המשורגת שלהם משמשת להם כרגליים ובעזרתן העץ יכול לנוע כל העת לעבר אור השמש עם שינוי עונות השנה.

עצים מהלכים אלו יכולים לנוע עד 2-3 ס”מ ביום, או 20 מטר בשנה. הוא צומח ביערות הגשם באקוודור והעץ “צועד” לאט בחיפוש אחר השמש, על ידי הצמחת שורשים חדשים לעבר האור בעוד שורשיו הישנים מתים. השורשים יוצאי הדופן של העץ, שנבקעו מהגזע כמה מטרים מעל פני האדמה, בהחלט מוסיפים גם תחושה של עץ בעל רגליים.
כמו לכל תאוריה מדעית, כך גם כאן נמצאו מדענים החולקים על התיאוריה וסבורים אחרת. לטענתם העובדה שהם מנבטים שורשים חדשים לא אומרת שהם משתמשים בהם כדי להסתובב בשטח וכל זה רק מיתוס שמדריכי תיירים משעשעים בו מבקרים ביער הגשם.
עם זאת, ישנם מיני צמחים אחרים, גם אם לא עצים, שעוברים ממקום אחד לאחר. “קקטוס השטן”, למשל, זוחל על פני המדבר, כמו נחשי ענק.

 

 

קקטוס “השטן” הזוחל במדבר

בחצי האי הצר Baja California Sur, באוקיאנוס השקט מול החוף המערבי של מקסיקו, צומח זן ייחודי של קקטוס המכונה “השטן הזוחל” creeping devil (Stenocereus eruca).
במקום לעמוד זקוף כמו זנים אחרים ממשפחתו, “השטן הזוחל” מתפתל על הקרקע ורק קצהו מורם מעט.
כשמאות מקקטוסים כאלה ממלאים אתר, זה ניראה כמו טבח אכזרי בנחשי ענק.
לשטן יש יכולת זחילה נדירה. הצמיחה שלו אופקית, עם קצה מוביל ובו בזמן החלק התחתון שלו מנביט שורשים חדשים כדי לספק לצמח עוגן, כמו גם מים ותזונה, כשהוא זוחל לאיטו על קרקע המדבר. הוא נע בקצב של שני מטרים בשנה. מזכיר משהו את קצב הנסיעה באיילון, בשעות העומס.

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
השראה
שרותים ציבוריים בקניון, הפכו לאטרקציה אמנותית מהפנטת
המעצבת שמצליחה בכל פעם להרחיב את גבולות הדימיון ולהגיע לשיא עיצובי חדש, עובדת לרוב
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
השראה
האי היווני שנלחם להיות לא פופולארי
סביר להניח שהאי Skyros, הגדול מבין איי ספוראדס, לא מוכר לכם, בהיותו יעד חופשה
הארמון של המרקיז: Palazzo dello Spagnolo בנאפולי
השראה
הארמון של המרקיז: Palazzo dello Spagnolo בנאפולי
  הארמון נבנה בשנת 1738, בהזמנת המרקיז של פופאנו, Nicola Moscati על ידי האדריכל

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*