אחד מאמני המנגה האגדיים בדורו, הוא Osamu Tezuka, המכונה וולט דיסני של יפן ו"אבי המנגה", אשר הוא הניח את יסודותיה. ההשפעה של עבודתו על התרבות היפנית היא עמוקה. הקריירה שלו החלה בסוף שנות ה-60 עם Astro Boy האייקוני והמשיך בסגנון אמנותי מובהק משלו, אשר יצר, העניק השראה וסייע ליצירת התעשייה ארוכת השנים של קומיקס יפני, או מנגה, פיתוחם לסדרות טלוויזיה יפניות מונפשות, או אנימה וייצוא שלהם ברחבי העולם.

 

טזוקה יצר יותר מ-700 דמויות מנגה, שכללו 150,000 יצירות אמנות מצוירות ביד. הוא יצר יותר מ-60 מותגי אנימה בחייו, מה שהפך אותו לאחד מאמני המנגה הפוריים ביותר בהיסטוריה היפנית. הוא יצר כמה דמויות בלתי נשכחות, כמו אסטרו בוי, סדרת הטלוויזיה המצוירת הראשונה של יפן, כמו גם ליאו קיסר הג’ונגל; סדרת הטלוויזיה המצוירת בצבע ועוד רבות אחרות.
הוא היה אנימטור מוכשר, מאייר, מעצב, איש קולנוע, מסאי, סופר, במאי, תסריטאי, איש רדיו וטלוויזיה ואייקון. עם כל זאת, הוא תקשר ישירות עם מעריציו – סלבריטי במאה ה-21 שהקדים הרבה את טוויטר. אכן, האנרגיה היצירתית של טזוקה הייתה חסרת גבולות, גדושה ברעיונות בלתי נדלים פעם אחר פעם, עם תשוקה לספר סיפורים ומסירות ליצירה שלו, כל אלה הקנו לו מעמד אגדי בעולם המנגה שהשפעתה ניכרת עד היום.

 

התבליט הקרמי Characters on Parade, משחזר ציור מקורי משנת 1976 של טזוקה והוא הותקן במרץ 2019, בכניסה לתחנת Kokusai-Tenjijō בקוטו, טוקיו – יוצר אנדרטה של כבוד למורשתו של האמן. העבודה המקורית כללה 92 דמויות צועדות בעליצות, לא רק דמויות של אנשים, אלא גם רובוטים וחייזרים. התבליט כולל 460 אריחי קרמיקה, ומידותיו 2.6 מטר גובה, 8.8 מטר רוחב. התבליט משקף את ההבעות התמימות של הדמויות, המרקם החם והצבעים העזים, היוצרים נוכחות תלת מימדית שובת לב.
האזור בו נמצאת התחנה, Tokyo Big Sight, מארח אירועים שנתיים של אנימה וקומיקס, המושכים עשרות אלפי מעריצי מנגה מכל רחבי יפן ומחוצה לה, שעוברים במתחם התחנה ומוקירים את התבליט הקרמי של Tezuka. את התבליט יצר סטודיו הקרמיקה הידוע CREARE Atami-Yugawara Studio, במשך כעשרה חודשים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

טזוקה נולד בנובמבר 1928 והחל את דרכו המקצועית דווקא כרופא, לפני שעבר לאמנות מנגה וסרטי אנימציה. למרות שטזוקה היה דמות מכוננת בתרבות הפופולרית היפנית של המאה ה-20, המערב התייחס ועדיין מתייחס אליו כיוצר קריקטורות או איורים לילדים. הוא עצמו בחר לפעול בעיקר ביפן. כך למשל, כאשר הבמאי סטנלי קובריק הזמין אותו לשמש כארט דירקטור של הסרט “אודיסיאה בחלל” משנת 2001, טזוקה דחה את ההצעה, בטענה שיש לו הרבה פרויקטים בטיפולו ביפן. חמש שנים לאחר מותו של טזוקה, דיסני גנב בצורה בוטה את אחת היצירות האהובות ביותר של טזוקה, קימבה, האריה הלבן, עבור שובר הקופות האדיר שלו “מלך האריות”.
טזוקה הלך לעולמו מסרטן בשנת 1989, בגיל 60. הוא מת זמן קצר לאחר הקיסר הירוהיטו. תהלוכת ההלוויה שלו עברה ברחוב שלאורכו נפרדו ממנו אלפי מעריצים אבלים: סבים וסבתות שקראו את הקומיקס המוקדמים שלו, יחד עם נכדים שהיו מעריצים של תוכניות טלוויזיה מאוחרות יותר. בבוקר שבו הודיעו על מותו של טזוקה, אנשים התגודדו סביב הטלוויזיה בחנויות, בוכים למשמע החדשות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
אוטופיה שחלם אדריכל, מומשה לעיר הנופש הפופולארית בצרפת: La Grande Motte
תרבות
אוטופיה שחלם אדריכל, מומשה לעיר הנופש הפופולארית בצרפת: La Grande Motte
  עיר עם אדריכלות פיסולית, לבנה וגאומטרית, מוקפת במרחבים ירוקים ומונומנטלים של צמחיה אקזוטית
מגדל היוקרה החדש של בוגאטי, יאפשר לדיירים לנסוע עד לפנטהאוזים שלהם
תרבות
מגדל היוקרה החדש של בוגאטי, יאפשר לדיירים לנסוע עד לפנטהאוזים שלהם
  הפרויקט צפוי לכלול 171 בתי מגורים של Riviera Mansions ו-11 פנטהאוזים של Sky
קיר מתפורר הוצע בשוק הנדל”ן בוושינגטון, תמורת 50,000 דולר
תרבות
קיר מתפורר הוצע בשוק הנדל”ן בוושינגטון, תמורת 50,000 דולר
  ברגר ירש את הקיר מאביו, שרכש אותו במכירה פומבית עוד בשנות ה-60, תמורת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*