השחקנית הסקוטית Tilda Swinton, זוכת האוסקר, הופיעה במיצג שנקרא "The Maybe", ב-MoMA מוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק, במסגרתו היא ישנה שינת ישרים בתוך אקווריום מזכוכית, לעיני מבקרי המוזיאון.

 

הנמנום האמנותי של סווינטון, יתרחש עוד 5 פעמים אקראיות נוספות, במהלך של שנה. סווינטון ביצעה את התפקיד האמנותי הזה לראשונה בגלריית הסרפנטין של לונדון, אז הוא משך יותר מ-22 מבקרים ושוב במוזיאון ברקו ברומא, אז היא תלתה שלט מעל מיטתה, בו נכתב “סייסטה”. המיצג נעשה בשיתוף פעולה עם חברתה האמנית Cornelia Parker. סווינטון הגתה את המיצב עבור  סרפנטיין, שם חשבה לשכב כשלגיה בארון זכוכית, אבל בחשיבה משותפת עם פארקר, הוחלט שהיא תייצג את עצמה ולא כשחקנית שמתחזה לדמות בדיונית. פרקר מילאה את הסרפנטיין בארונות זכוכית המכילים שרידים שהיו שייכים לדמויות היסטוריות מפורסמות, כמו הכרית והשמיכה מהספה של פרויד, עט הנוצה של צ’ארלס דיקנס והגרב של המלכה ויקטוריה. הגרסה שהוצגה ב-MoMA, הייתה ללא מעורבותה של פרקר.
התנומה האמנותית ארכה שש וחצי שעות, כאשר הכוכבת שרועה על מיטה עם מצעים לבנים, לבושה בחולצת תכלת, מכנסיים כהים וזוג משקפי ראייה מונח לצידה. בתיאור העבודה נכתב: “האולי. אמנית חיה, זכוכית, פלדה, מזרן, כרית, פשתן, מים ומשקפיים”.

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אמנות
+כתבות מומלצות
הילדים הפרועים של הגטו, שהפכו למעצבי אופנה מצליחים
אמנות
הילדים הפרועים של הגטו, שהפכו למעצבי אופנה מצליחים
    כולם הצליחו לצאת משכונות העוני שלהם, הפכו לחייטים וחלקם, מחייטים פשוטים למעצבי
חופה סרוגה מספקת צבע וצל בעיר הספרדית הלוהטת
אמנות
חופה סרוגה מספקת צבע וצל בעיר הספרדית הלוהטת
המורה לסריגה Eva Pacheco גייסה את תלמידיה ויחד הם יצרו חופה ענקית המורכבת מעשרות
האמן Lorenzo Duran גוזר עלים לסצנות
אמנות
האמן Lorenzo Duran גוזר עלים לסצנות
 

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*