תקרות יפות הן לעתים השיא של התכנון האדריכלי של המבנים שבהם הן ממוקמות. בין התקרות האייקוניות, נמצא כאלה עם ציורי קיר מצוירים ביד, מעוטרות בפסיפסים, או מעוצבות באלמנטים ארכיטקטוניים חדשניים (כמו קורות או קשתות).

טירת Castello di Sammezzano (פירנצה)
הטירה ניצבת על ראש גבעה, בלב טוסקנה, לא רחוק מהעיר פירנצה, החל מהמאה השמינית. אפילו קרל הגדול, בדרכו חזרה מרומא בשנת 780, עצר בטירה כדי להתפעל ממנה. אז עדיין היא לא הייתה בסגנון המורי שלה כיום, הוא נוסף לה מאוחר יותר, החל מ-1843 עד 1889.
המרקיז Marquis Ferdinando Panciatichi Ximenes, מ-Aragon, פוליטיקאי, אספן ובעלים של הטירה, רצה לחדש את הנכס בהשראת הסגנון המורי האופנתי אז. כעת, הטירה נראית כמו פנטזיה של צבעים וצורות, המשלבת בחופשיות מוטיבים ואלמנטים מהודו המוגולית ועד לפלאי המורים של אנדלוסיה בספרד. מרגישים בה בתוך קופסת תכשיטים ענקית ומשוכללת.

 

 

 

הפנתיאון Pantheon (רומא)
הפנתיאון ברובע Pigna של רומא, הוא אחד ההישגים ההנדסיים המדהימים ביותר של רומא העתיקה. כיום הוא בזיליקה נוצרית. העיצוב מיוחס לאפולודורוס מדמשק, אדריכל ומהנדס, שקיבל הזמנות רבות מהקיסר טראיאנוס. המקדש נבנה בסגנון האדריאני, המשלב אלמנטים של קלאסיציזם יווני והנדסה רומית. הפנתיאון הוא ייחודי: הכיפה שלו היא לא רק בין התקרות היפות בעולם, אלא עד היום הוא מחזיק בשיא ככיפת הבטון הבלתי מזוין הגדולה בעולם, בקוטר גדול יותר מאלו של פטרוס הקדוש והאיה סופיה. בפסגה, עיטור הקופה נקטע על ידי אוקולוס הממלא את החלל באור טבעי.

 

 

 

 

 

המסגד הכחול (איסטנבול)
מסגד The Sultanahmet Camii או Blue Mosque, הוא אחד מציוני הדרך המרשימים ביותר של איסטנבול, עיר שלא סובלת ממחסור בפלאים עתיקים. השם הצבעוני מגיע לו בזכות 21,043 אריחי הטורקיז המעטרים את הכיפה וקירות המסגד. התקרה המדהימה הזו היא חגיגה של אומנות מקומית, עם אריחי מיוליקה מאיזניק (לשעבר ניצה), המכסים את העמודים והקשתות של יצירת המופת מהמאה ה-17. כאן, האור מסתנן פנימה דרך 260 חלונות קטנים שונים.

 

 

 

 

האלהמברה The Alhambra (אנדלוסיה)
מערבית, אל-חמרה (“האדום”), הוא ארמון ייחודי, פסגת האדריכלות המורית באנדלוסיה. אלהמברה משתרע על פני כ-35 דונם של בניינים ושטחים, עם אולמות מפוארים, מרפסות עם נוף של גרנדה, חצרות עם מזרקות מבעבעות, טרסות מעוצבות, אינספור כיפות מורכבות, הרמון וחמאמים. ל-The Sala de los Abencerrajes יש את אחת התקרות המשוכללות בעולם, התקרה המתומנת מעוטרת במאות נטיפים.

 

 

 

ארמון הקיץ (ביג’ין)
הארמון נבנה בתקופת שלטונו של הקיסר צ’יאנלונג מהמאה ה-18, בערב רב של סגנונות שונים באדריכלות סינית מסורתית. אחד המבנים הבולטים במתחם, הוא מגדל הקטורת הבודהיסטי המתומן. התקרה במפלס העליון היא דפוס משתלב של קורות צבעוניות, המציגות כיצד אלמנטים מבניים יכולים לתפוס מקום מרכזי גם בעיצוב הכולל. חלקים עם נופים מסוגננים ומוטיבים פרחוניים משובצים באידיאוגרמות על בסיס כחול לאפיס לזולי.

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
עיצוב, אופנה ומיתוג
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
  בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
עיצוב, אופנה ומיתוג
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
בתים קטנים יותר בעוד שבית גדול יותר היה תמיד סימן להישג אישי, הרי שהבתים
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
עיצוב, אופנה ומיתוג
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
  Kengo Kuma (נולד ב-1954) הוא אחד מהאדריכלים היפניים הבולטים בסגנון האדריכלי העכשווי. הוא

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*