בית הכנסת Temple Israel הוא העתיק ביותר בפלורידה, ארה"ב. המבנה המקורי נבנה בשכונת Wynwood, בשנת 1928 בסגנון מורי-ניאו גותי, עם קשתות פנימיות בצורת כיפה, כדי להזכיר את ירושלים. מאחר והקהילה היהודית החברה בו התדלדלה, הוא הודיע על סגירתו.

 

המבנה מואר בגופי תאורה מנחושת, הנושאים, כמו המבנה, את חתימתו של האדריכל Kenneth Treister, שתכנן גם את אנדרטת השואה במיאמי ביץ’ והיה חלוץ הגל החדש של ערבוב פיסול ואדריכלות. החזית, למעשה, נוצרה בהשראת עשרת הדיברות, ולמרות שהיא רחוקה מלהיות סימטרית, היא המאפיין הייחודי ביותר של הבניין.
המבנה זכה בתואר הבניין ה-15 הבולט ביותר בפלורידה, על ידי American Institute of Architects ושימש כנושא במגזין העיצוב הפופולארי House & Garden, שהגדיר אותו כסמל להחייאת היהדות הרפורמית.

 

 

 

 

שרי דבוסקי, מנהלת המרכז, אמרה באוגוסט 2024 ל”מיאמי הראלד”, “יש לנו היסטוריה ענקית, המרכז בן 103 שנה, אבל הקהילה שלנו מונה כיום כ-130 משפחות, לעומת 1,800 המשפחות שהיו חברות בתקופת הזוהר של בית הכנסת, בשנות ה-60. זה הופך את זה לבלתי אפשרי מבחינה כלכלית להחזיק את הנכס”.
בית הכנסת ההיסטורי, מילא גם לאורך עשרות השנים האחרונות תפקיד אינטגרלי בחיי הדת והחברה של מיאמי, אירוח אינספור בר ובת מצווה, חתונות ואירועים משותפים אחרים. לבית הכנסת יש היסטוריה ידועה בהכלת האחר, כמו קהילת הלהט”ב. הרבנית איימי מוריסון, שהיא לסבית, מונתה לרבנית בכירה בשנת 2019.

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
העיירה בפלורידה, שנבנתה בהשראת אלף לילה ולילה
מקומות
העיירה בפלורידה, שנבנתה בהשראת אלף לילה ולילה
    במהלך שנות ה-20, מיאמי הפכה לגן עדן למבלים ושוחרי אטרקציות, כמו גם
בית שאדריכל ביקש שירגש משפחה דלת אמצעים
מקומות
בית שאדריכל ביקש שירגש משפחה דלת אמצעים
עבודתו של וראס גודוי אינה מוכרת במיוחד אבל זו עבודה שבהחלט ראוייה להתייחסות מיוחדת.
מודל המגורים הסולארי Heliodome – Cosswiller
מקומות
מודל המגורים הסולארי Heliodome – Cosswiller
לאתר                      

תגובה אחת

  • דוד הירש הגיב:

    בחזית לרחוב יש 10 פתחים מסוגננים ותבליטים בתוכם – אולי התכוון ל-10 הדברות
    ?! החלל הפנימי רחב גדול ומעניין…הערה! יותר מדי כסאות בשורה ואם היושב באמצע רוצה לצאת, עליו להקים את שאר היושבים ?! מצטער על סגירתו ?! כנראה שאין קהל ?! אין לי מושג….

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*