בשנת 1995, לאחר שסופות ההוריקן ארין ואופל פגעו קשות בביתם, החל Mark Sigler לחקור טכניקות בנייה, אשר יוכלו להגן על אנשים תמימים כמוהם, מפני הרס כה נרחב. כך הוא הגיע לרעיון של בית הכיפה המונוליתית, כיפת בטון כמעט בלתי ניתנת להריסה, עמידה בפני רוחות במהירות 300+ קמ"ש, גלי ים סוערים, טרמיטים, אקלים לוהט, שריפות ואפילו רעידות אדמה. מארק הבין שזה הבית שאפשר לחזור אליו הביתה - אפילו אחרי סופת הוריקן.

 

בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש והעמיד שלהם, אשר יעמוד גם בסביבת החוף הלחה והקשה – יתמזג ויחמיא לסביבתו: החופים הלבנים הבתוליים, הדיונות, מי האזמרגד והטבע השליו.

 

 

כשביקר באי מלטה ב-1999, מארק התרשם מאוד מגילם המופלג של הבתים שם. לדבריו “הבתים היפים מאבן הגיר היו בני מאות שנים ומאכלסים דורות של משפחות. איזו מורשת מדהימה לתת למשפחה שלך בית שעמד במבחן הזמן, משגשג בסביבתו, מחסה ומפלט בסערות החיים. המציאות שאפשר לבנות בית שמאמץ את האידיאלים האלה, עמדה לנגד עינינו”.

 

 

 

למרות שהוא אינו עשוי מאבן גיר של מלטה, מבנה הבטון Airform אותו הם כינו Dome of a Home, יכול להציע בית שיחזיק מעמד לדורות.
בניית הכיפה המונוליתית החלה במרץ 2002. המעצב Bob Bissett צייד אותו בטכנולוגיות החדשות ביותר ודאג למסמכי הבנייה. הסיגלרים בחרו להחליף את ביתם המקורי, בבית הכיפה המונוליתית החלוצי שלהם. הם אף הצליחו לקבל מענק של 75% מעלות הבניה שלו, מהרשויות שחיפשו פתרונות הולמים לסופות שפקדו תדירות את האזור.

 

 

ואז הגיע ההוריקן איוון, בסולם 4. בעוד תושבי האזור נמלטים בהמוניהם וממלאים את הכבישים אל מחוץ לסכנה הממשמשת, מארק החליט להשאר בבית הכיפתי שלו, כעדות לאמונתו בו והצליח אף לשכנע את הטלוויזיה המקומית, לצרף אליו את צוות החדשות מ-MSNBC. קרי סנדרס, כתב MSNBC, דיווח על הוריקנים כבר עשרים ואחת שנה והוא דיווח שהוא הרגיש בטוח בהנדסה ובעיצוב הבית. הוריקן איוון התקרב בשידור חי ששודר ב-MSNBC. חוף פנסקולה נמצא במיקום הגרוע ביותר, כאשר מגיעות סופות, אבל מארק דיווח שרוב צוות MSNBC ישן. “זו עדות לאמון שהיה לצוות בבית ולעובדה שהרעש מהסערה לא היה בלתי נסבל”, אמר. הרוח התעצמה, גלים התנפצו על פני האי והסופה יללה ברחבי האי. כמעט כל הבתים בחוף פניסולה נהרסו או ניזוקו ורק הבית הכיפתי של סיגלר, ניצב איתן כמנצח.
בחדשות דווח אז, כי הנזק של הסופה, עולה בהרבה על זה של הוריקן אופל מ-1995.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
עיצוב פנים
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
בתים קטנים יותר בעוד שבית גדול יותר היה תמיד סימן להישג אישי, הרי שהבתים
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
עיצוב פנים
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
  Kengo Kuma (נולד ב-1954) הוא אחד מהאדריכלים היפניים הבולטים בסגנון האדריכלי העכשווי. הוא
בין הגלוי לחבוי: בית בשרון בו החללים מתגלים בשלבים
עיצוב פנים
בין הגלוי לחבוי: בית בשרון בו החללים מתגלים בשלבים
  על מגרש פינתי באחד מיישובי השרון, נבנה ביתם של זוג הורים בגילאי ה-40

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*