שכונת בתי הקיץ The Hamptons בניו יורק, חביבה על תושבי ניו יורק העשירים, אשר דווקא מעדיפים אדריכלות מסורתית לבתיהם בשכונה. זה מה שגורם ל-Blue Dream, בית סוריאליסטי בעל צורה אורגנית באיסט המפטון, לבלוט כל כך. הבית נוצר בשנת 2017 על ידי Diller Scofidio + Renfro (שזה פרויקט המגורים הראשון שלהם), עבור מייסדת המוזיאון לאמנות עכשווית Museum of Contemporary Art Detroit, הגברת Julie Taubman ובעלה, איש העסקים Robert Taubman. התוצאה הייתה אחד הבתים המודרניסטיים השאפתניים ביותר מבחינה ארכיטקטונית בלונג איילנד.

 

הבית מעוצב כדי להרגיש כאילו הוא אוורירי וצף, הפנים והחוץ שלו אווירודינמים בהתאם – זורמים ומתעקלים, עטופים קירות זכוכית רחבי ידיים, המספקים נופים של האוקיינוס. לבית גג דמוי דיונה לבנה, עשוייה מחומר המשמש לייצור יאכטות מירוץ (מונוקוק מוקצף בפולימר מחוזק בסיבי זכוכית GFRP). הגג יוצר על ידי חברה מסיאטל, המייצרת כלי תעופה ושיט בחלל. גם כסאות אוכל וינטג’ שעוצבו על ידי האדריכל הפיני Eero Saarinen, מזכירים את מסוף TWA המפורסם ומהווים עוד ציטטה מעולם התעופה. צורת הבית עצמו, שאובה מהדיונה עליו הוא יושב.
הכניסה היא במפלס ביניים וכל חללי המגורים העיקריים הם למעלה או למטה. בעיצוב הפנים השתתף המעצב הפריזאי Michael Lewis.
הגברת טאובמן נפטרה, לאחר שהתגוררה בבית רק שני קיצים ורוברט טאובמן, שסירב בקנאות להתיר עד אז כל פרסום של הבית בתקשורת, הזמין תיעוד שלו בספר, כהומאז’ לחזונה של רעייתו בפרויקט. את הצילומים לספר, הוזמן לעשות צלם האדריכלות הנודע Iwan Baan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
פתרונות אוורור טבעי: המאוורר החכם של FLY-FANS – מעוצב, שקט, יעיל וחסכוני
עיצוב פנים מהעולם
פתרונות אוורור טבעי: המאוורר החכם של FLY-FANS – מעוצב, שקט, יעיל וחסכוני
  השימוש התדיר במאווררי תקרה בפרויקטים של עיצוב פנים כיום, נובע משלל יתרונותיהם: הם
הצמד שבונה בקתות נופש בטבע
עיצוב פנים מהעולם
הצמד שבונה בקתות נופש בטבע
                           
הבית שלא מפסיק לצמוח לגובה
עיצוב פנים מהעולם
הבית שלא מפסיק לצמוח לגובה
  בבית התמיר ומתנשא זה, דר עורך הדין פיליפ ויידנר Philip Weidner, שאמר שהוא

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*