ממוקם ב-Vijayawada, Andhra Pradesh, הודו, Cocoon הוא השלוחה הקדם-יסודית של בית הספר הבינלאומי בלומינגדייל, שעוצב על ידי סטודיו andblack. הפרויקט מאתגר את הנורמות המסורתיות באדריכלות מבני חינוך. המבנה עוקב אחר הטופוגרפיה הטבעית של האתר, עולה כמו גבעה. החצר השקועה, משמשת כחלל רב תכליתי, מתפקדת כמגרש משחקים, אמפיתיאטרון או כיתה ומטשטשת את הגבולות בין הסביבה הבנויה והטבעית.

 

העיצוב מתנתק מכיתות קונבנציונליות דמויות קופסאות, בוחר במקום זאת בחללים זורמים ומקושרים זה לזה, המקדמים תנועה חופשית ואינטראקציה. לוחות זכוכית בגובה מלא מחליפים קירות מוצקים וחלונות גג מזמינים אור טבעי, המשלבים את הפנים עם הנוף שמסביב.
מאפיין עיצובי מרכזי הוא הגג הגלי, המחקה צורות טבעיות של גלים או גבעות. “הבניין, במקום להיות חלק מהנוף, הוא צורה של נוף בפני עצמו”, משתפים האדריכלים ב-andblack. הצורה הנוזלית של הגג – מכוסה בדשא סינטטי ונשען על חלל מבני ללא הפרעה, נטול כל תמיכות או מחיצות פנימיות – הומשגה באמצעות כלים חישוביים. המבנה עטוף במשטח דמוי דשא ירוק המחבר את הבניין לנוף. פלטת החומרים המינימליסטית, הכוללת אלמנטים מבניים חשופים ורכיבים מוכנים, מוסיפה אלמנט של פשטות תוך הצגת הביטוי הכנה של המסגרת המבנית של הבניין.

 

 

השימוש בחומרים מוכנים, אפשר הרכבה יעילה וביצוע חסכוני. הליבה המבנית של הגג הוקמה במקום, תוך שימוש בקטעי מתכת מוכנים וטכניקות בנייה, שכללו הפניית קורות בנויות לאורך צירי X ו-Y. העקמומיות הנדרשת הושגה על ידי שינוי הגבהים שלהם בצמתים מחושבים מראש. המורכבויות המבניות בהשגת העור החיצוני, נפתרו באמצעות פרוצמנט, משולב עם חלקים טרומיים חלולים, עגולים, ממתכת, התורמים לחוזק המתיחה הכולל של המבנה.
פרויקט Cocoon מציג דוגמה מצוינת לארכיטקטורה חדשנית, המגדירה מחדש את חללי בית הספר, על ידי מיזוג צורה בנויה, נוף וטכנולוגיה מודרנית לעיצוב מגובש, שובב המטפח יצירתיות ולמידה.

שם: Cocoon, Primary Extension of The Bloomingdale International School
אדריכלים: andblack design studio
מיקום: Vijayawada, Andhra Pradesh, הודו
אדריכלים מובילים: Jwalant Mahadevwala, Kanika Agarwal
צילום: Vinay Panjwani

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
בית הבטון האימתני של זוג אספני האמנות
אדריכלות
בית הבטון האימתני של זוג אספני האמנות
  “זה לא Hill House היחיד שקיים”, אומר האדריכל רובין דונלדסון. הוא צודק: בתים
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
אדריכלות
שש וילות נהנתניות בגוון אפרסק, בגואה
  פרויקט Baia Villas שתכננו JMA Mumbai, ממוקם במנדרם, צפון גואה, הודו, מורכב משש
מבנה מפעל פולימרים מפלדה גולמית, באיראן
אדריכלות
מבנה מפעל פולימרים מפלדה גולמית, באיראן
  מבנה המפעל בשטח 2200 מ”ר, מורכב משתי צורות לא מאוזנות ולא שגרתיות. האדריכלים

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*