המציאות הבטחונית מכתיבה דרישות גם לאדריכלות, כך בבית הספר התורני לבנות בשדרות, שניבנה כסוג של מיגונית. האתגר הגדול בתכנונו של בית הספר, הממוקם בין החלק החדש והישן של העיר שספגה את אימת המלחמה הנכחית, היה לאזן בין הצרכים הפדגוגיים, הבאים לידי ביטוי בגמישות החללים, תאורה טבעית וניצול של שטחי החוץ, אל מול הצורך להגן על הילדים וצוות בית הספר מפני ירי רקטות. דרישות פיקוד העורף למבני חינוך בעוטף עזה, מאופיינות ביצירת חללים סגורים במעטפת בטון עבה, חלונות בליסטיים קטנים וגבוהים, מבואות כניסה ממוגנות ומצחיות בטון מעל הפתחים למניעת פגיעה ישירה בהם.
משרד האדריכלים “זרתא סטודיו”, פועל בחמש עשרה השנים האחרונות בנגב המערבי. כך, מתוך ההכרות העמוקה עם האזור, הבינו האדריכלים, כי ישנם צרכים נוספים שאינם חלק מדרישות פיקוד העורף או משרד החינוך ואותם הביאו לידי ביטוי בתכנון בית הספר. לדוגמא: צורכי ביטחון לא פורמליים של הגנה, גם בזמן המשחק בחוץ, צורך של הילדים בתנועה וסירקולציה, על מנת להגביר את תחושת המשחקיות ואת הנגישות למבנה בשעת חרום, המאמץ להכנסת אור טבעי ללב המבנים, למרות אופי הבינוי הממוגן שמגביל את כניסת האור לחללים ולבסוף, הצורך בתכנון אזורי חוץ איכותיים, שיכולים לשמש גם ללימוד ויאזנו את החללים הממוגנים שבאופיים יותר סגורים כלפי החוץ.
בית הספר מחולק לשלשה אגפים. באגף הראשי נמצאות ההנהלה יחד עם כיתות א-ב, בקומת הקרקע, על מנת לספק את המענה הנדרש לילדים הצעירים. שני האגפים הנוספים, הינם מבנים דו קומתיים של שכבות ג-ד + ה-ו. אגפים אלו משמשים בקומת הקרקע עבור חדרי הטכנולוגיה והספח, כאשר במרכז המבנה אטריום מואר באור טבעי, מחלונות עליונים. במרכז נמצא גרם מדרגות וטריבונה המקשרת אל אגף הכיתות בקומה העליונה. מהכיתות למעלה ניתן לצאת לגשר רחב המחבר בין שלושת האגפים ויוצר שטחים מוצלים ומוגנים בקומת הקרקע.
בית הספר מכיל 18 כיתות לימוד
שטח בנוי 5,780 מ”ר
שטח המגרש 10,000 מ”ר
תחילת תכנון 2018
אכלוס 2024
אדריכל: זרתא סטודיו בע”מ
אדריכל נוף: ערן קולודינסקי
יזם: החברה הכלכלית שדרות
ניהול פרויקט: אפשטיין
קבלן: אסום חברה קבלנית לבניין
צלם: ירדן בידר