מעצב האופנה היפני Yuima Nakazato השתמש במדפסת מחזור נייר משרדי של Epson, כדי לייצור בד מבגדים משומשים.
שיתוף הפעולה בין ענקית הדפוס ונקאזטו משלבת שימוש בטכנולוגיות הזרקת דיו וסיבים יבשים ליצירת עיצובים חדשניים מבגדים ממוחזרים.
Epson שיתפה פעולה עם מעצב האופנה היפני הנודע, בשבוע האופנה העילית אביב – קיץ 2023, שהסתיים בסופ״ש בפריז, כדי לחשוף יצירות חדשות ובנות קיימא כאחד. נקאזטו תכנן ותפר חלק מיצירותיו הלבישות, תוך שהוא מסתייע בתהליך ייצור טקסטיל חדש, בר-קיימא ובעל פוטנציאל לשינוי אמיתי בתעשייה: טכנולוגיית הסיבים היבשים של Epson.
הטכנולוגיה, שכבר משמשת באופן מסחרי למיחזור נייר משרדי ושאינה דורשת כמעט מים בתהליך, הותאמה לייצור בד לא ארוג הניתן להדפסה – מבגדים משומשים. תהליך ייצור הבד החדש נחשף בפריז כחלק משיתוף פעולה בן שלוש שנים בין Epson והוא הוצג בהצגת בכורה עולמית במהלך תצוגת המסלול של המעצב בפאלה דה טוקיו בפריז. שני הצדדים הסבירו כי הם מאוחדים ברצון להעלות את את המודעות לפסולת המים והחומר הקשורים בייצור בעודף בתעשיית האופנה.
הבד בו נעשה שימוש ביצירת קו האופנה האחרון של נקאזטו, יוצר מבגדים משומשים שמקורם באפריקה, היעד של בגדים רבים שנזרקו ממקומות אחרים בעולם. נקאזטו ביקר בקניה, שם אסף כ-150 ק”ג של חומר פסולת בגד. לאחר מכן, Epson יישמה את תהליך הדפסת הסיבים היבשים שלה, כדי לייצר יותר מ-50 מטרים של בד לא ארוג חדש, שחלקו שימש להדפסה עם דיו פיגמנט עם טכנולוגיית ההדפסה הדיגיטלית Monna Lisa של Epson. במהלך התצוגה הם המחישו כיצד המעבר להדפסת טקסטיל דיגיטלית, באמצעות דיו פיגמנט ושימוש בטכנולוגיות שאינן מצריכות בזבוז מים, מציע לתעשיית האופנה אמצעי בר-קיימא יותר ובזבזני פחות להדפסת טקסטיל. הם אף ציינו כי מדפסות Epson Monna Lisa Digital Direct-to-Fabric בהן נעשה שימוש צורכות פחות מים בהשוואה לשיטות האנלוגיות וכי צבעי הפיגמנט ידידותיים יותר לסביבה.