בענף המלונאות נרשמה בשנים האחרונות עלייה חדה בכמות הנופשים הרואים בחופשה דרך די לא שגרתית לנסות לשפר את הרגלי השינה שלהם. "תיירות השינה" הפכה בשנים האחרונות ובעיקר מתחילת הקורונה, לפופולארית ובמקביל כמות הולכת וגוברת של שהייה ממוקדת שינה צצות בבתי מלון ובאתרי נופש ברחבי העולם.
במהלך 12 החודשים האחרונים, רשת בתי המלון היוקרתיים Park Hyatt New York פתחה את Bryte Restorative Sleep Suite, סוויטות בשטח של מאות מטרים רבועים, מלאים במתקני נוחות משפרי שינה, בעוד Rosewood Hotels & Resorts השיקו לאחרונה אוסף של ריטריטים בשם Alchemy of Sleep, אשר נועדו “לקדם מנוחה ושינה”. מלון Zedwell שנפתח בתחילת 2020, הוא המלון הראשון במרכז לונדון, המתמקד כולו בשינה של האורחים והוא כולל חדרים המצוידים בבידוד אקוסטי חדשני. יצרנית המיטות השוודית Hastens הקימה את Hästens Sleep Spa Hotel, מלון בוטיק בן 15 חדרים, בעיר קוימברה בפורטוגל, אשר מאפשר למתארחים בו לישון במלוא הנוחות. מלון בלמונד בלונדון, מעניק שירות מיוחד המיועד לאורחים עם בעיות שינה הנקרא Sleep Concierge. השירות כולל השמעת קלטת מדיטציה משרה שינה, מפרט כריות עם אפשרויות הנותנות מענה לאורחים שאולי יעדיפו לישון על הגב או על הצד וגם כריות ריחניות, אפשרות לשמיכות מיוחדות, תה לפני השינה שפותח במיוחד עבורם ועוד. מותג מלונות היוקרה Six Senses (בעלי “בראשית” בישראל) מציע מגוון תוכניות שינה מלאות בעוד ש-Brown’s Hotel במייפייר, לונדון, השיק לאחרונה את “Forte Winks” חוויה של שני לילות שנוצרה במיוחד כדי לעזור לאורחים “להגיע לשינה מלאה ושלווה”.
אז למה השינה הפכה פתאום למוקד העניין בתעשיית הטיולים והנופש?
ד”ר רבקה רובינס Dr. Rebecca Robbins, חוקרת שינה ומחברת הספר “שינה להצלחה Sleep for Success!” מאמינה “שפשוט חל כיום שינוי סיסמי עצום במודעות הקולקטיבית שלנו ובסדר העדיפויות שלנו לרווחה ולרווחה. תעשיית המלונאות בעבר התמקדה בעיקר בדברים שלמעשה פוגעים בשינה”. היא ממליצה למלונות לשתף פעולה עם מדענים ואנשי מקצוע מתחום הרפואה, שיכולים לסייע ביישום אסטרטגיות שינה לאורחים.
נראה כי למגיפה העולמית חלק גדול במגמה. מחקר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Sleep Medicine מצא כי 40% ממעל 2,500 המבוגרים, דיווחו על ירידה באיכות השינה שלהם מאז תחילת המגיפה.