פרסומת הטלוויזיה החדשה של יצרנית הרכב הונדה “נייר”, מתחקה אחר ההיסטוריה של התאגיד היפני לאורך 70 שנים, מייצור אופנועים בראשית דרכה ועד לרובוטים עתידניים וכל זה בפחות משתי דקות.
הסגנון המפעים של עיצוב הפרסומת, מציג כרטיסים מאוירים, עם מנועים שעפים מחוץ לרכב אחד ומתגלגלים לתוך אחר, הכל על ידי הפיכת קלפים מאוירים. פרסומת משוכללת, שמביאה לחיים אלפי איורים מצוירים ביד של אמנים שונים, ותריסר ידיים של אנימטורים, המציגים את האופנועים הראשונים של מייסד הונדה Soichiro Honda ועד לחידושים עתידיים, כמו מנועים חיצוניים, מכוניות מרוץ ועוד אופנועים.
את הסרטון הפיק PES, ששמו האמיתי Pesapane, אנימטור עטור פרסים ביניהם של האקדמיה לקולנוע שהעניקה לו אוסקר בשנת 2002. הרעיון היה להביא לחיים את הסיפור שמאחורי סקיצות המפית האינסופיות, שצוות ההנדסה של הונדה צייר לאורך השנים, בדרך ליצירת עיצוב חדש לכלי רכב. האתגר היה איך לעשות את כל זה בתנועה, השוזרת הכל ביחד. PES החליט לשים במרכז את מנוע ההונדה המקורי ולתת לו ללוות את כל מגוון יתר דגמי הרכבים. האנימציה נשארת נאמנה להיסטוריה במספר מובנים נוספים: כך למשל, בשנות ה-30-40 נייר הכתיבה והרישום היה צהוב והאיורים הם רישומי עט פשוט וכך גם באנימציה. האמנות מתפתחת, לנייר נקי, ציורים מפורטים יותר, יותר צבעוניים, שלא לדבר על האבולוציה של כלי הרכב. “אני מנסה לבנות תחושה של היסטוריה לא רק בכרונולוגיה, אלא בסגנון,” אומר PES.
היבט חדשני אחר של “נייר”: הוא נעשה לגמרי במצלמה, ללא מחשבים.
לאלה שסקרנים לדעת כיצד נעשה הסרט, הרי שהסרטון שלפניכם מתעד את התהליך ומסביר אותו:
קשה לסיים באמת, מבלי להזכיר לטובה את הפרסומת THE COG (הבורג), שעשתה הונדה לפני יותר מעשור ונחשבת כאחת הפרסומות הזכורות והאהובות שביותר: