שאלי את עצמך: כמה זמן בחיים שלי אני מחלקת עם אנשים? מסתבר שהרבה. אני הולכת למקומות שאני לא רוצה ללכת אליהם ועושה דברים שאני לא רוצה לעשות, רק כדי לרצות אחרים. כמו נשים רבות, אני מתנצלת גם כשלא עשיתי שום דבר רע ומשלבת "סתם" במיילים שלי, כדי שהם לא יהיו פסקנים מדי. אז איך להפסיק לבלות זמן שאין לך, עם אנשים שאת לא אוהבת ולעשות דברים שאת לא רוצה לעשות? Sarah Knight כתבה על זה ספר, בשם The Life-Changing Magic of Not Giving a F*ck.

 

זמן קצר לאחר שעזבה את עבודתה המצליחה כעורכת ספרים, קיבלה Knight השראה לכתוב את האמת של הבלגאן הנפשי שלה. “למרות שתמיד הייתי אדם הישגי, שאפתן, זה נראה לי בסדר לקום ב-6:30 בבוקר ולנסוע ברכבת התחתית לרוקפלר סנטר, לשבת שעות בעבודה משרדית, מוקפת באנשים שאני לא מחשיבה חברים שלי ופותרת בעיות של אחרים כל היום, במקום לפתור את שלי'”, היא אומרת.

 

 

אבל איך מפסיקים לרצות אנשים ולא הופכים לטמבל? אחת העצות של Knight היא לאמץ את הכוח של “לא”, כדי לעשות את מה שהיא באמת נהנת ממנו. להיות כנים ומנומסים, אבל לא ישרים מדי וגם לא מנומסים מדי. “לדאוג לעצמך קודם כל, כמו להדביק את מסכת החמצן לפנים שלך לפני שאת עוזרת לאחרים”, היא כותבת “הספר מייעץ לאנשים ששונאים שאומרים להם מה לעשות ואני אחת מאלה. זה לגמרי אפשרי להפסיק לבזבז את הזמן, האנרגיה והכסף שלך על אנשים ודברים שלא עושים אותך מאושרת – מבלי לחרבן אותם. לאנשים אחרים לא אכפת מאיך שאת חיה את חייך ממה שאת מאמינה ולכן הרבה מהאשמה שאת מרגישה לגבי הצבת גבולות ואמירת לא, נמצאת בעצם בראש שלך. יש לך יותר זמן, אנרגיה וכסף להשקיע באנשים ודברים שכן עושים אותך מאושרת”.
אחד הדברים שהיא מצהירה עליהם בספר, זה “אני אמנע מנסיעות או חופשות עם ילדים”. ההצהרה הזו מתחברת לנתון הסטטיסטי, לפיו מספר הנשים הנטולות ילדים מבחירה, נמצא במגמת עלייה. מחקר חדש של מרכז המחקר Pew אומר, שמספר המבוגרים בארה”ב מתחת לגיל 50 ללא ילדים (ושאומרים שלא סביר שיהיו להם ילדים אי פעם) עלה ב-10% בחמש השנים האחרונות.
אין זה מפתיע אם כן, שגם נסיעות ללא ילדים נמצאות במגמת עלייה. כמות האנשים שמחפשים באינטרנט “נסיעות סולו” כמעט הוכפלה מזו שלפני חמש שנים וחלה עלייה של 25% בהזמנות למלונות למבוגרים בלבד, לעומת השנה שעברה.

 

לכל הכתבות בקטגוריית השראה
+כתבות מומלצות
השחרור והתחייה של הנשים הבוליביאניות, ה- Cholitas
תרבות
השחרור והתחייה של הנשים הבוליביאניות, ה- Cholitas
  במשך דורות, נמנע מנשים בוליביאניות להסתובב בחופשיות במרחבים ציבוריים באזורים העשירים או המרכזיים
טקסי ההזדווגות המוזרים ביותר בממלכת החיות
תרבות
טקסי ההזדווגות המוזרים ביותר בממלכת החיות
איך בעלי החיים יוצרים היכרויות לרשות בני האדם המתקשים למצוא את האחד או האחת,
איצ’יגו איצ’י היפני, מלמד להוקיר כל רגע בחיים
תרבות
איצ’יגו איצ’י היפני, מלמד להוקיר כל רגע בחיים
  התפישה הזו מאפשרת לנו להוקיר את הזמן שלנו ביחד ולא לקחת אותו כמובן

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*