חברת גארדיו הישראלית התחילה את דרכה בשנת 2018 והיא מספקת פתרונות הגנה ואבטחה ברשת למשתמשייה. החברה אשר הוקמה על ידי 3 מייסדים צעירים, ביקשה לשלב את סיפור המוצר במוטיבים של עיצוב המשרד, בתרגום מפתיע ושאינו צפוי.
בעיצוב משרדי חברה או עסק, יש חשיבות גדולה בשימוש במוטיבים אשר מחברים בין הסיפור של האנשים או המוצר, לסיפור של תהליך עיצוב החלל. על ידי תהליך של בחירת המסר או הערך המשמעותי ביותר אותו אנחנו רוצים להמחיש בעיצוב, אנחנו מפשיטים או מפשטים את התחושות הכלליות שמתעוררות מתוך המסר ולבסוף מיישמים בתמונות חומרים וגוונים וכך אנחנו מובילים את התהליך במסלול מוגדר היטב, שמטרתו להעביר מסר ברור וייחודי.
בתכנון משרדי Guardio, בתוך חלל הממתפרס על שטח של 900 מ”ר וממוקם בקומה 26 במגדל מידטאון אשר בתל אביב, נתבקשנו לתכנן כ 60 עמדות עבודה, בחלוקה לקבוצות קטנות, כשכולם ישובים בחללים פתוחים ומשותפים, תוך דגש על יצירת פתרונות אקוסטיים יצירתיים ככל האפשר, כדי שהעבודה במתכונת חללים פתוחים תהיה נינוחה ונעימה לעובדים. המחשבה על שימוש בחומר אקוסטי באופן יצירתי שיעטוף את החלל וייתן מענה לחלל הפתוח, הייתה הבסיס הראשוני ללוח החומרים בפרויקט.
האתגר היה בחיבור בין חצי מהשטח שבו היה בסיס של משרד קיים עם שימור (מטעמים של לוחות זמני ביצוע קצרים) של חלוקות קיימות. בחיבור לשאר החלל בשטח חדש צמוד אליו שניצב כמעטפת ריקה, רצינו לייצר שפה בסיסית דומה ולכן התייחסנו לאופי המחיצות הקיימות ושיטת המערכות החשופות.
האתגר ביצירת שפה חדשה שמייצגת את העיצוב המבוקש ובחיבור חלל קיים וחלל במעטפת בטון, נפתר על ידי מושג אדריכלי דומיננטי שהיה עבורנו הקו המנחה לכל פעולה וצורה שנבחרו בחלל.
החשיבה על השפה העיצובית אשר תחילתה בשימוש בחומר אקוסטי כמרקם בסיס, המשיכה למציאת פתרון שיהיה שפה וויזואלית אחידה בחיבור שני החללים מבלי לפרק את ה”מערכות הכבדות” בחלל הקיים וזאת תוך שמירה על המסר העיצובי שיהווה את החיבור בין העיצוב והמוצר.
מתוך שילוב של שלושת האלמנטים האלה נוצר רעיון ה-second skin, שהוא הרובד אשר מחבר בין כל המטרות ונותן את הטון בחלל. ברמה הפרקטית זוהי שכבה נוספת אשר נפרשת על פני החלוקות הטכניות ומגבירה את הספיגה של הקול בחלל. ברמה הוויזואלית באמצעות אותה מעטפת הצלחנו לייצר חיבור בין חלוקות קיימות וחדשות בין שני השטחים וברמה הקונספטואלית, המעטפת מייצגת בסיפור של החברה את רשת ההגנה שפורשת החברה באמצעות המוצר על לקוחותיה ברחבי הרשת ומגינה עליהם מפני אויבים אפשריים.
באותה מעטפת second skin בחרנו בעיצוב טקסטורה דרכה רואים לא רואים את המתרחש בחדרי הישיבות עיצוב שמאפשר מיסתורין ורכות יחד בחלל. המעטפת נתלתה בכל חזיתות חדרי הישיבות הממוקמים בגרעין וממשיכה את תחושת העיטוף של ידי תליה מהתקרה באזור המעבר הצמוד לגרעין.
ברמה הפרקטית, ה-second skin עשוי לוחות אקוסטיים מחומר PET בחיתוך CNC מחורר באופן הדרגתי. משם, ממשיכה הצורה ומתפתחת ברחבי החלל כשהיא מופיעה במינונים וחומרים שונים, משאירה זיכרון לסיפור בכל פינה במשרד. המעטפת של החלל בה התייחסנו לרצפה ותקרה וגם הsecond skin נבחרו גוונים ניטרליים. בחלל הכניסה יצקנו גוונים וחומרים שמחמיאים לגווני המותג אבל ללא שימוש ישיר בגוון של הלוגו. זאת מתוך העדפה של גוונים רכים ופסטליים בסביבה המרכזית של אזור הכניסה והקפיטריה.
תכנון ועיצוב: שירי קדם
צלם: שי אפשטיין
ניהול פרוייקט: זורי לין ELZED
מעצב מוביל: עמיחי ראף
קבלן ראשי: סהר פרוייקטים
תקרה וחומרים אקוסטיים: יהודה יבוא יצוא
תאורה: תיל און
נגרות: חתאם חמזה
חומרים מיוחדים ושילוט: גיורא אלקסלסי