באחד ממגרשי החוף הפרטיים האחרונים במדינת וושינגטון, תכנן האדריכל הקנדי,  יליד ישראל, עומר ארבל, מתחם של 16 בתים המשלובים בטבע.

 

 

חצי האי Governors Point בן כ-125 דונם בבלינגהאם, וושינגטון, דרומית לגבול קנדי, עטור סלעים שהים והרוח חצבו בהם, לאורך אלפי שנים. בנוף הבתולי הזה ביקש היזם רנדי בישופ, לפתח 16 בתים מותאמים על קו החוף, משתלבים בסביבה. בישופ קיבל אישור לבנות 25 בתים, אך הגביל מרצונו את מספרם וגם הגביל את גודלם. הוא אף תרם 98 דונם מהקרקע שרכש, לעמותת Whatcom Land Trust, שתשמור על השטח הטבעי כשמורת טבע ציבורית עם שבילי הליכה. 27 הדונם הנותרים יכילו בתי מגורים מיוחדים במינם, בתכנון עומר ארבל. הבתים מציעים נוף של מרחבי המים
“יערות הארזים של האזור שלנו חווים דעיכה כתוצאה משינויי אקלים וכך, יש שפע של עצי ארז באיכות גבוהה”, אומר ארבל “הרעיון היה לאסוף מספר רב של עצים מתים, לחטוב אותם לצורות כדור מעוגלות ולהרכיב אותם על חזיתות הבתים כמעטפת בניין”.

 

 

 

 

 

ההזדמנות לרכוש בית באמצע שמורת טבע בתולית, עם נוף של האוקיינוס, היא נדירה ולאורך השנים ביקשו יזמים לבנות שם מתחמי מגורים, אלא שהם לא שיכנעו את רשויות המקום, באשר לנכונותם לשמור על הסביבה, משימה בה הצליח בישופ. שני מגרשים יצאו לשוק בימים אלה, במחירים המתחילים ב-4.4 מיליון דולר.  לדברי בישופ, בניית כל בית ייקח כשנתיים לבנות וכל ה-16 צפויים להסתיים תוך 6-10 שנים.

הדמיות: CUUB

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
עיצוב פנים
אדריכלות יפנית עכשווית: 8 יצירות איקוניות של Kengo Kuma
  Kengo Kuma (נולד ב-1954) הוא אחד מהאדריכלים היפניים הבולטים בסגנון האדריכלי העכשווי. הוא
בין הגלוי לחבוי: בית בשרון בו החללים מתגלים בשלבים
עיצוב פנים
בין הגלוי לחבוי: בית בשרון בו החללים מתגלים בשלבים
  על מגרש פינתי באחד מיישובי השרון, נבנה ביתם של זוג הורים בגילאי ה-40
האדריכל הלבנוני שבונה בתים אקולוגיים בכפרי לבנון
עיצוב פנים
האדריכל הלבנוני שבונה בתים אקולוגיים בכפרי לבנון
  הבית שמתפרש על חצי דונם, מורכב מסטודיו עם סלון, קומת ביניים, מרפסת וחממה.

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*