"רציתי להראות שיש כמה דרכים שבהן אתה יכול לגשת לארכיטקטורה - פה זו הרפתקה", אמר האדריכל האיטלקי הנודע Carlo Scarpa. בין יצירותיו המפורסמות, Villa Ottolenghi (נבנתה 1974-1978) בברדולינו, ורונה, איטליה, מגלמת את הפילוסופיה האדריכלית שלו, המשלבת טכניקות עיצוב מודרניות ומסורתיות.

 

וילה אוטלנגי הוזמנה בשנות ה-70 על ידי הרוזנת אוטלנגי כווילה למגוריה. זה היה הפרויקט הגדול והמורכב ביותר שבוצע אי פעם על ידי סקרפה, אתגר שהואנענה לו בתעוזה יוצאת דופן. העבודות האדריכליות של סקרפה מאופיינות בהקפדה על הפרטים הקטנים, הבנה של חומרים ויכולת לעסוק בנוף ובקונטקסט התרבותי ווילה אוטלנגי אינה יוצאת דופן בכל זה. היא ממוקמת במיקום אידילי, שוכנת בין כרמים ומטעי זיתים ומציעה נוף פנורמי של אגם גארדה והאזור הכפרי שמסביב.

 

 

הקונספט העיצובי של וילה אוטלנגי הוא נרטיב של חוויות מרחביות. היא מחולקת לחמישה אזורים עיקריים – הבית הראשי, הגן, בית ההארחה, בריכת השחייה והאורווה. לכל אזור יש את הזהות הייחודית שלו, אבל כולם מאוחדים בפילוסופיית העיצוב של סקרפה, הכוללת אלמנטים המטשטשים את הגבולות בין פנים וחוץ, חוגגים את החומריות ויוצרים דיאלוג עם הנוף וההיסטוריה של האתר.

 

 

 

הבית הראשי מהווה את לב הווילה. פריסת הבית היא סדרה של צורות גיאומטריות מצטלבות, המשרתות מטרות אסתטיות ופונקציונליות כאחד. השימוש בקירות מעוקלים לא רק מוסיף אלמנט של דינמיות לעיצוב, אלא גם יוצר רצף של חללים המנחים את הדיירים בבית ויוצרים מסע מרחבי מרתק.
אור הוא עוד מרכיב חיוני בעיצוב של Scarpa, שמשמש לשינוי חללים לאורך היום. חלונות, צוהר ופתחים הוצבו בצורה אסטרטגית, המכניסים פנימה זרמי אור טבעי הרוקדים עם הטקסטורות והמשטחים השונים בבית.

 

 

 

 

 

 

 

בחירת החומרים של סקרפה בוילה היא עדות לאהבתו לאומנות. בטון, אבן, עץ וזכוכית מיושמים בהרמוניה, לארכיטקטורה שנראית מודרנית ונצחית.
הווילה משתלבת עם הטופוגרפיה הגלית של האתר, מחבקת את הסביבה הטבעית במקום לכפות עצמה עליה. הגנים המדורגים, בהשראת החקלאות המסורתית של האזור, נופלים במורד הגבעה ומשלבים צמחייה מקומית ועצי זית עתיקים.
אלמנטים של היסטוריה מקומית שזורים בעיצוב הווילה. קירות רומיים שהתגלו במהלך החפירה, יוצרים שילוב מסקרן של הישן והחדש. הריבוד ההיסטורי הזה מוסיף עומק לוילה, בדיאלוג עם זמן ותרבות.

 

 

 

 

 

 

 

למרות שהאדריכל נפטר לפני השלמת הווילה, השפעתו מחלחלת לכל פינה בבניין. פילוסופיית העיצוב שלו – ליצור חללים שמתואמים לסביבתם, לכבד את העבר ולהעניק השראה לרוח האדם – ממשיכה לחיות בוילה אוטלנגי. וילה אוטלנגי זכתה להכרה כאחת מיצירותיו הטובות ביותר של סקרפה. חובבי אדריכלות ואנשי מקצוע כאחד מבקרים בוילה, נמשכת על ידי העיצוב המדהים שלה וההזדמנות לחוות ממקור ראשון את החזון האדריכלי של סקרפה.

 

 

Photo by Martino Pietropoli

 

Photo by Martino Pietropoli

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
ביקור בפסטיבל Signal Festival 2024 בפראג
עיצוב פנים
ביקור בפסטיבל Signal Festival 2024 בפראג
המיצבים בפסטיבל חקרו דילמות חברתיות, סביבתיות וטכנולוגיות עכשוויות, בארבעה פרקים נושאיים: Machinery Missionaries, Deep
מגורים על פסגת הר, הצמוד לשמורת טבע
עיצוב פנים
מגורים על פסגת הר, הצמוד לשמורת טבע
  ארבעת הבתים משתמשים באותם מודולים ורכיבים אך עם פריסות ייחודיות בהתאם למאפיינים המתאימים.
הבית המודרניסטי בערבה, שהפך לאייקון: Prairie House
עיצוב פנים
הבית המודרניסטי בערבה, שהפך לאייקון: Prairie House
“הבית הזה נפגע בטורנדו?” שאל פעם מישהו שפגש את הבית, אבל הבית הלא שגרתי

תגובה אחת

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*