פילוסופיית העיצוב של Kengo Kuma סובבת סביב המצאה מחדש של חומרים טבעיים. המבנים האדריכליים שלו שואפים לשחזר מבנים יפניים מסורתיים על ידי פרשנותם מחדש לעיצובים מודרניים.

 

Kengo Kuma (נולד ב-1954) הוא אחד מהאדריכלים היפניים הבולטים בסגנון האדריכלי העכשווי. הוא נולד בקנאגאווה, למד אדריכלות באוניברסיטת טוקיו (1979) ובאוניברסיטת קולומביה, אז עבר לניו יורק כדי לעבוד כחוקר באוניברסיטת קולומביה (עד 1986). הוא הקים סטודיו ב-1987 ובהמשך את משרדו Kengo Kuma & Associates ב-1990.
עבודתו של קומה מאופיינת בהמצאתם מחדש של חומרים טבעיים, זאת לצד נטייתו להשאיר את החומרים טבעיים, תוך משחק עם האור הטבעי. הוא מנצל טכנולוגיות חדשניות כדי לאתגר ולנצל חומרים מסורתיים בסגנון וגישה עכשוויים יותר. המבנים האדריכליים שלו מפרשים מחדש מבנים יפניים מסורתיים ומעניקים להם עיצוב מודרני. קומה יוצר חיבור בין חוץ לפנים ומעניק למבנה שקיפות, בהשראת האדריכלות היפנית.
קומה יסד את Kuma Lab, תכנית לחינוך בינלאומי לאדריכלות באוניברסיטת טוקיו (מ-2020 בחמש השנים הבאות), העוסקת במחקר בנושא אדריכלות, אורבניזם ועיצוב.

 

מוזיאון V&A Dundee
דנדי, בריטניה, 2018
המוזיאון ממוקם על 8,500 מ”ר לאורך קו המים בעיר דנדי, בחלק הצפוני של סקוטלנד, מוזיאון זה הוא סניף של מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון. בנוסף לתערוכות אמנות מאוסף V&A, מוצגת בו אמנות סקוטית עכשווית מהאזור, מה שהופך אותו למרכז תרבות בסקוטלנד.
הרמוניה עם הסביבה נוצרת כאשר בחזית מגוון של צללים משתנים, שנוצרים עם שכבות אופקיות רבות של בטון טרומי, כמו הצוקים היפים של סקוטלנד. במרכז המבנה “חור” אופקי גדול, המחבר את רחוב יוניון העובר במרכז דנדי, עם הנוף הטבעי היפה של נהר טיי. זאת כדי ליצור חיבור לסביבה והקהילה, לעומת מוזיאונים לאמנות מהמאה ה-20 שהיו מנותקים מהסביבה.
צילום: Hufton+Crow

 

מוזיאון V&A Dundee

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הבורסה The Exchange
סידני, אוסטרליה, 2019
שימוש מעורב הכולל שטחי מסחר (מסעדה ושוק אוכל) ושטחים ציבוריים (ספרייה, טיפול בילדים). הפרויקט תוכנן כחלק מפיתוח עירוני בלב (אזור התנועה הציבורי) של נמל דרלינג בסידני. מטרת המרכז הקהילתי הזה הייתה ליצור מבנה נמוך המשולב בכיכר. החזית הדינמית כוללת 20,000 מטרים של עץ בהיר.

 

הבורסה The Exchange

 

 

 

 

 

 


מגדל רולקס דאלאס Dallas Rolex Tower

דאלאס, ארה”ב, 2018
מגדל מסחרי בעל צורה אדריכלית אסתטית ונועזת, המשלבת זכוכית ועץ. המגדל כולו מכוסה ברפפות אופקיות, כדי להגן עליו מאור השמש העז של דאלאס. המגדל יושב על תשתית גרניט שנבנתה בטכניקת בנייה יפנית (Ano Masonry). שילוב של טבע ונוף, המאפיין את הארכיטקטורה של קומה, במפלס התחתון של המגדל.

 

 

 

 

 

 

 

 

האצטדיון הלאומי של יפן
טוקיו, 2019
האצטדיון ימאכלס 68,000 איש והוא נבנה כאצטדיון הספורט לאולימפיאדת הקיץ 2020. חומר הבנייה המאפיין של קומה – עץ, נמצא בשימוש נרחב בעיצוב. החזית החיצונית בהשראת המרזבים היפניים הופכת את רכיבי הבנייה לסגנון רב-שכבתי. השילוב עם הטבע נעשה כאשר המרזבים משולבים עם מיני צמחים מקומיים. המבנה הוא הדוגמה הטובה ביותר לשילוב מסורת, אקלים וטכנולוגיה יפנית בעיצוב ובבנייה.

 

האצטדיון הלאומי של יפן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מוזיאון סאנטורי לאמנות Suntory Museum of Art
טוקיו, יפן, 2007
מוזיאון לאמנות הממוקם בלב העיר טוקיו ביפן ומכיל בעיקר עתיקות יפניות. האדריכל ביקש ליצור מוזיאון שיש בו תחושת שלווה מזמינה בתוך ההמולה של העיר. חזית המבנה מורכבת מרפפות אנכיות קינטיות של לוחות קרמיקה לבנים. המיקום האסטרטגי של רפפות קינטיות אלו עוזר לשלוט באור הנכנס למבנה על ידי יישום של המסך הנייד עם מנגנון הזזה. הרפפות בהשראת “Musougoshi” שהוא עיצוב חלון סריג ישן ביפן.

 

מוזיאון סאנטורי לאמנות Suntory Museum of Art

 

 

 

 

הוילה מים/זכוכית
מיקום: Atami, יפן, 1995
וילת המים/זכוכית מציעה פרשנות מחודשת לארמון קטסורה, יצירת המופת של ארכיטקטורת סוקיה המסורתית והיא עוצבה בהשראת הווילה “Hyunga”, שהיא פרויקט יחודי ויחיד ביפן של האדריכל הגרמני Bruno Taut. האדריכל הגרמני ניסה לפרוץ את מגבלות האדריכלות המערבית, תוך שילוב אלמנטים מאוצר האדריכלות היפנית המסורתית. המבנה בנוי בעיקר מזכוכית, שכבות זכוכית עולות יוצרות מספר השתקפויות ייחודיות הנראות כאילו המבנה צף. הוילה יושבת על שכבת מים, המתאחדת עם קצה הוילה ומגיעה עד לאוקיינוס ​​השקט. מי הבריכה עולים על גדותיה, כך שביתן הזכוכית נראה צף מעל האוקיינוס ​​השקט, שנראה רחוק. המבנה מתוכנן כך שהוא והסביבה משולבים יחדיו.
הוילה והמבנה של האדריכל הגרמני, משקפים את אותה מערכת יחסים עם המקום, שניהם ממוקמים על שפת תהום ובקושי נראים מבחוץ. מערכת היחסים בין הסובייקט והסביבה, מאותגרת באופנים שונים על ידי הגדרה מחדש ועיצוב מחדש של הפילוסופיה של קטסורה, אך תמיד שומרת על מהותה הבסיסית. בדרך זו, האלמנטים המסורתיים מתפרשים מחדש באמצעות חומרים וטכניקות עכשוויות: המרזבים העמוקים מוחלפים ברצועות נירוסטה והאנגאווה מתורגמת לבריכה רדודה.
Photographer Fujitsuka Mitsumasa, Joanna Kawecki

 

הוילה מים/זכוכית

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


המוזיאון לאמנות מודרנית אודונפזארי Odunpazari Modern Art Museum

Eskisehir, טורקיה, 2019
המוזיאון בעיר העתיקה Eskisehir הוא המוזיאון לאמנות מודרנית הראשון בטורקיה והמבנה משמש כנקודת ציון ארכיטקטונית בעיר. העץ, החומר האופייני של קומה, משמש בבנייה, הוא מעוצב כערימות עץ בהשראת שוק המסחר בעצים ההיסטורי של האזור. המוזיאון בגודל 4,500 מ”ר מציג אוסף בן 1,000 יצירות אמנות טורקית מודרנית. המוזיאון מחולק לשלושה מפלסים עם חללי תצוגה גדולים.

 

המוזיאון לאמנות מודרנית אודונפזארי Odunpazari Modern Art Museum

 

 

 

 

 

בית Starbucks Reserve
טוקיו, יפן, 2019
המבנה מכיל מפעל קלייה ובית קפה, Starbucks Roastery שתוכנן להכניס תרבות קפה חדשה למרקם העירוני ולהחיות אותו. בית הקלייה מעוצב ומתוכנן סביב סילו הענק של פולי הקפה (גובה 17 מטר). החזית מעוצבת בהשראת Engawa של האדריכלות היפנית (רצועת ריצוף העוברת על פני הבניין). המרזבים למרפסת מורכבים מימאטו-בארי בציפוי עץ ארז (דימוי לפגודה יפנית).

 

בית Starbucks Reserve

 

 

 

 

 

 

 

 

 

פרויקטים נוספים של קנגו קומה:
מוזיאון האנלינג
מוזיאון מונוליטי
בית אבות
בית קפה
מבנה מקופסאות עץ
בית העיריה

לכל הכתבות בקטגוריית אדריכלות
+כתבות מומלצות
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
עיצוב פנים
כל הבתים בפניסולה פלורידה, נהרסו מההוריקן – חוץ מהבית הזה
  בני הזוג סיגלר גרו אז באזור פניסולה בפלורידה והם גם רצו שהבית החדש
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
עיצוב פנים
איך יראו הבתים שלנו ב-20 שנה הבאות
בתים קטנים יותר בעוד שבית גדול יותר היה תמיד סימן להישג אישי, הרי שהבתים
בין הגלוי לחבוי: בית בשרון בו החללים מתגלים בשלבים
עיצוב פנים
בין הגלוי לחבוי: בית בשרון בו החללים מתגלים בשלבים
  על מגרש פינתי באחד מיישובי השרון, נבנה ביתם של זוג הורים בגילאי ה-40

כתיבת תגובה

הוספת תגובה חדשה, האימייל לא יוצג באתר*